یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
شاهینی

حوزه/ شاهینی از برگزاری ۲۰ برنامه شاخص ویژه هفته هنر انقلاب اسلامی در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، عبدالله شاهینی رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر عصر امروز در نشست خبری با اشاره به برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: معرفی و بازخوانی آثار هنرمندان انقلاب اسلامی و حمایت از آثار در گفتمان انقلاب اسلامی، هدف از برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی است.

وی افزود: توجه به پیام امام راحل به هنرمندان بسیار اهمیت دارد، به‌ویژه لفظ هنر دردمند، بسیار مهم است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر بیان کرد: امسال برای بزرگداشت هنر انقلاب و معرفی چهره برتر هنر انقلاب ستادی را تشکیل دادیم و این برنامه با مشارکت تمامی نهادهای فرهنگی و هنری برگزار شد.

شاهینی با اشاره به روند انتخاب هنرمندان برتر انقلاب اسلامی در استان، ابراز کرد: یکی از روش‌ها استعلام از ادارات دولتی در حوزه فرهنگ و هنر بود که از نگاه خود، آثار برتر و هنرمندان برتر را معرفی کنند.

وی بیان کرد: روش دوم برای انتخاب هنرمند برتر از طریق فراخوانی بود که به صورت عموم و از طریق رسانه ملی و فضای مجازی اطلاع رسانی شد و در مرحله سوم کسب اطلاع از فعالان شاخص هنر انقلاب بود که از آنها خواسته شد تا افراد را معرفی کنند.

شاهینی خاطرنشان کرد: پس از استعلام، تعداد ۳۰۰ نفر از هنرمندان معرفی شدند که در دو مرحله مورد داوری و ارزیابی قرار گرفتند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: در بین موضوعات امسال مساله مقاومت و فلسطین جزو موضوعات ویژه بود.

وی به برخی شاخص‌های انتخاب افراد اشاره کرد و یادآور شد: خلق اثر و انتشار گسترده، تجربه جریان سازی فرهنگی و واکنش هنرمندانه به مسائل روز امت اسلام و دریافت جوایز معتبر در جشنواره‌ها برخی از شاخص‌های مورد نظر در انتخاب هنرمندان برتر بود.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰ برنامه شاخص در سطح استان در هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، اظهار کرد: کارگاه خوشنویسی در شب قدر، غبارروبی قبور مطهر شهدا به ویژه شهدای هنرمند، دیدار جمعی از هنرمندان با نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار، برگزاری شب شعر شهدای قدس، کارگاه داستان نویسی و نشست ادبی، رونمایی از یک مستند با مشارکت دانش آموزان و خاطره گویی برای شهید دشت بوری، حضور چهره‌های برتر در صدا و سیما، رونمایی از اثر موسیقی به سوی فلسطین و اکران فیلم آسمان غرب برخی از این برنامه‌ها است.

شاهینی در خصوص موضوع تعطیلی سینما بهمن نیز تصریح کرد: با بررسی دفتر فنی استانداری مشخص شد بنای سینما بهمن استحکام لازم را ندارد و با توجه به خطراتی که این سینما داشت، تعطیل شده است.

وی اظهار کرد: بنا به نظر دفتر فنی استانداری، سازه این سینما به شکلی است که امکان ترمیم آن وجود ندارد و باید از اول ساخته شود و لذا نیاز به بودجه دولتی یا سرمایه گذار خصوصی دارد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: برای جبران آن به دنبال سالن‌های دیگری بودیم که دو سالن را بررسی کردیم که قرار است یکی از این سالن‌ها تبدیل به سالن سینما شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha