دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
طلاب نجف

حوزه/ گروهی از طلاب حوزه علمیه نجف در تأیید تظاهرات مسالمت آمیز دانشگاهیان آمریکا در حمایت از مردم غزه بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، گروهی از طلاب حوزه علمیه نجف در تأیید تظاهرات مسالمت آمیز دانشگاهیان آمریکا در حمایت از مردم غزه بیانیه‌ای صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: ما این اعتراضاتی را که بشریت به آن افتخار می‌کند تحسین نموده و عده‌ای چون دولت‌های عربی را که اشتراکات زیادی با مردم غزه داشته و به آنها نسبت دارند ولی سکوت پیشه کرده‌اند شرمسار می‌دانیم.

ترجمه بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِیدًا)

هر انسانی که دارای انسانیت است و هر جامعه‌ای که وجدان زنده‌ای دارد جنایت نسل‌کشی مردم غزه را می‌بیند؛ جنایتی که بدون هیچگونه محکومیتی از سوی دولت‌های جهان صورت می‌گیرد و آنها به خاطر منافع شیطانی خود کوتاهی کرده و به خاطر سکوت خود در این کشتارها سهیم هستند.

تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا، درخواست برای توقف این کشتارها و اعتراض به دولت این کشور به خاطر تصویب بسته کمک‌های خونین، گواه این است که افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به توقف جنایات جنگی است.

ما این اعتراضاتی را که بشریت به آن افتخار می‌کند تحسین نموده و عده‌ای چون دولت‌های عربی را که اشتراکات زیادی با مردم غزه داشته و به آنها نسبت دارند ولی سکوت پیشه کرده‌اند شرمسار می‌دانیم.

همه دانشگاه‌ها و کادرهای جوان باید از این اعتراضات مسالمت آمیز حمایت نمایند و از این تجربه برای تحت فشار قرار دادن دولت‌های عربی در جهت اقدام برای توقف نسل‌کشی در فلسطین عزیزمان الگوبرداری کنند.

شعارهای حقوق بشری آمریکا با سرکوب تظاهرکنندگان طبق معمول سقوط کرد و مشخص شد که آزادی عقیده در غرب برای کسانی که با منافع آنها موافق هستند تضمین شده است و هر کس با آنها مخالف باشد با سرکوب و هرج و مرج مواجه می‌شود؛ (ما لَکُمْ کَیْفَ تَحْکُمُونَ.)

گروهی از طلاب حوزه علمیه نجف اشرف

۱۶ شوال ۱۴۴۵

۲۰۲۴/۴/۲۵

بیانیه گروهی از طلاب حوزه علمیه نجف در تأیید تظاهرات مسالمت‌آمیز دانشگاهیان آمریکا در حمایت از مردم غزه

شایان ذکر است با تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی بر ضد فلسطینیان در نوار غزه و حمایت‌های بی‌جانبه ایالات متحده از این جنایت‌ها دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا به اعتراضات گسترده، اعتصاب و بست‌نشینی در داخل محوطه این دانشگاه‌ها دست زدند. این دانشجویان خواستار توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی و همچنین قطع ارتباط دانشگاه‌های آمریکا با رژیم صهیونیستی هستند.

بیانیه گروهی از طلاب حوزه علمیه نجف در تأیید تظاهرات مسالمت‌آمیز دانشگاهیان آمریکا در حمایت از مردم غزه

با وجود اینکه این اعتراضات در داخل دانشگاه‌های آمریکا و به صورت مسالمت‌آمیز برگزار شد پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با ورود به این دانشگاه‌ها به سرکوب شدید و بازداشت دانشجویان آمریکایی اقدام کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha