دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024

نشست «نقش خانواده در زمینه‌سازی حکومت مهدوی» به منظور بررسی جایگاه خانواده در فراهم نمودن بستر تحقق حکومت جهانی مهدویت از سوی واحد خواهران مؤسسه انتظار نور در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود آذربایجانی با اشاره به جایگاه خانواده در رشد و تعالی افراد گفت: تربیت دینی از خانواده شروع می‌شود و لذا خانواده نقش مهمی در زمینه‌سازی تشکیل جامعه مهدوی دارد.

قائم مقام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، انتظار، ولایت، حکومت و آینده‌اندیشی را چهار مفهوم اساسی در اندیشه مهدویت برشمرد و عنوان کرد: انتظار در عام‌ترین مفهوم خود در تمام ادیان وجود دارد ولی در آموزه‌های شیعی دارای ویژگی خاصی است و به مفهوم جهت‌گیری در تمام ابعاد زندگی است.

وی با بیان اینکه اندیشه مهدویت یکی از پویاترین مفاهیم دینی در تعالی خانواده است گفت: خانواده وقتی فرهنگ مهدویت را در خود بوجود آورد، می‌تواند زمینه‌ساز حکومت مهدوی باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آذربایجانی افزود: فضای صمیمی و همگرایی والدین در مسیر تربیت فرزندان و اهتمام آنان به تربیت دینی نقش عمده‌ای در زمینه سازی انتظار سازنده دارد.

وی با تأکید بر رعایت عقلانیت در تبیین و انتقال مفهوم مهدویت و انتظار به افراد خانواده تصریح کرد: در تربیت باید عقلانیت و خردمندی رعایت شود و نباید با احساسات بدون پشتوانه فرزندان را با فرهنگ مهدویت آشنا کنیم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به نقش پدر در شکل‌دهی ساختار معنوی خانواده گفت: برخلاف الگوهای تربیتی که برخی سریال‌های تلویزیونی نشان می‌دهند و جایگاه و نقش پدر در خانواده را تخریب می‌کنند، از دیدگاه اسلام و قرآن باید اقتدار پدر خانواده حفظ شود.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha