یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
کد خبر: 235910
۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۳

به برکت نظام اسلامی اقبال مردم به فراگیری مسایل دینی و احکام شرعی بیشتر شده است و دانش‌آموختگان حوزه باید به این امر خطیر توجه داشته باشند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، مسئول ستاد ترویج احکام حوزه علمیه قم در دیدار با حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با ارایه گزارشی از فعالیت‌های این ستاد، گفت: درس فقه در طول تاریخ حوزه‌های علمیه شاداب‌ترین بحث بوده و علما در عرصه فقه وظیفه خود را انجام داده‌اند و هرگز از تبلیغ و انذار قوم غافل نبوده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده با بیان اینکه در گذشته در آموزش احکام شرعی و بیان آن اهتمام ویژه‌ای می‌شد، افزود: در این زمینه افرادی به عنوان مروج احکام شرعی تربیت می‌‌شدند و با آشنایی کامل با فقه و احکام دینی این وظیفه را بر عهده می‌گرفتند.

این استاد حوزه با بیان اینکه توجه بعضی از دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه به امر خطیر بیان احکام کم شده است، خاطرنشان کرد: بیان احکام در منابر و مجالس، باید مورد توجه روحانیون و مبلغین قرار گیرد.

مسئول ستاد ترویج بیان احکام اضافه کرد: اگر افراد فاضل و دانش‌آموخته حوزه به این مسئله توجه داشته باشند، این نیاز اولیه و جدی مردم در شناخت وظیفه خود، برطرف خواهد شد.

وی افزود: جمعی از اساتید حوزه بر حسب نیاز، ستاد ترویج احکام دین را با هدف توانمند کردن طلاب در بیان احکام، تدریس در مدارس، پاسخ‌گویی به مسایل شرعی مردم، شناخت برخی از موضوعات و نیازهای فقهی دولت و مراکز دولتی و به دست آوردن آنها و عرضه آن به مراجع و دریافت پاسخ صحیح می‌باشد.

حجت‌الاسلام فلاح‌زاده با بیان اینکه بیش از 150 نفر در این ستاد از سطح دو به بالا در حال گذراندن دروه‌های آشنایی با شیوه‌های بیان احکام هستند، خاطرنشان کردند: بزودی 50 نفر از آنان دوره‌های خود را به پایان خواهند رساند.

وی ادامه داد: با استفاده از اساتید مجرب، طلاب با برخی از متون فتوایی رایج و روش بیان احکام آشنا می‌شوند.

مسئول ستاد ترویج احکام دین، برگزاری کارگاه‌های کارورزی و آموزش‌های عملی احکام و بازدید از مراکز مورد نیاز مانند، مراکز نجومی را از دیگر برنامه‌های این ستاد برشمرد و گفت: در رشته‌های تخصصی مانند بورس و بانک از متخصصان آن رشته دعوت می‌شود و مسایل را برای تطبیق با احکام دین برای طلاب بیان می‌کنند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha