دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

امروز تأثیرگذاری روحانیت بر مردم در مسائل مختلف، بالاتر از هر دستگاه دولتی، نظارتی و قضایی است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، رضا قشلاقی در گفتگو  با مرکز خبر حوزه با اشاره به نقش روحانیون در اعتلای سطح آگاهی های عمومی و دینی جامعه، اظهار داشت: اغلب تخلفات صورت گرفته در بخش اصناف و کسبه مواردی است که شامل عدم تعهد و پایبندی به مسائل دینی و مذهبی از جمله گران فروشی یا کم فروشی است.

وی با اشاره به جایگاه قم که ام القرای جهان تشییع است، تصریح کرد: امروز با توجه به وجود حوزه های علمیه در سراسر کشور و طلاب که در راه گسترش معارف اسلامی و اهل بیت(ع) تلاش می کنند،باید ضمن استفاده از این پتانسیل ها مخصوصا در شهر قم شاهد کمرنگ شدن تخلفات باشیم .

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قم ابراز داشت: روحانیت می تواند با تبیین ارزش های اسلامی واستخراج قوانین دینی خرید و فروش علاوه بر کنترل بازار در هدایت اصناف نیز نقش مؤثری داشته باشد.

* مردم به روحانیت اعتماد دارند

وی، مناسبت های مختلف مذهبی و ملی که در آن اعزام مبلغ صورت می گیرد را مد نظر قرار داد و گفت: این ایام مهمترین فرصت برای بیان احکام دینی و گسترش معارف اسلامی است، از طرفی مردم نیز به دلیل اعتمادی که به روحانیون دارند به سخنان آنان گوش فرا داده و عمل می نمایند؛ بنابراین در همین راستا روحانیون می توانند با بیان احکام خرید وفروش علاوه بر افزایش سطح آگاهی مردم بخصوص کسبه، نقش مؤثری در کاهش ناهنجاری این بخش داشته باشند.

قشلاقی با اشاره به نفش روحانیت درتأثیرگذاری بر افکار جامعه، اذعان داشت: اگر برخی تخلفات جنبه اعتقادی پیدا کنند رو به کاهش گذارده و بهتر از هر روش کنترلی جوابگو خواهد بود، بر این اساس در این زمینه تأثیرگذاری روحانیت بر مردم بیش تر از هر دستگاه دولتی، نظارتی و یا قضایی است.

وی ادامه داد: اگر در طول سال یا در مناسبت های مختلف که زمان اعزام مبلغین است،جلسات همفکری و هم اندیشی بین روحانیون ومسئولین نظارتی برگزار شود، تأثیر شگرفی بر مسائل کسب و کار و کاهش تخلفات خواهد داشت.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود طرح هدفمند کردن یارانه ها را مد نظر قرار داد و عنوان کرد : این طرح یکی از پروژه های مهم و اساسی دولت است که با توجه به فعالیت های انجام شده امیدواریم با اجرای آن گام اساسی در تحقق عدالت اجتماعی و رفاه حال شهروندان برداشته شود.

* روحانیت، دولت را یاری کند

وی با بیان این مطلب که اجرای این طرح نیازمند همکاری همگان است، بیان داشت: در این زمینه روحانیت به عنوان سردمداران انقلاب نقش اساسی در هرچه بهتر و آسان تر اجرا شدن این طرح داشته و می توانند با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب در مساجد و تکایا، دولت را در اجرای این طرح یاری نمایند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha