سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024

عضو خبرگان رهبری خواستار عملیاتی شدن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص تحول در حوزه شد.

آیت الله محمدعلی امینیان در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه گفت: بیانات مقام معظم رهبری در زمینه ایجاد تحول در حوزه های علمیه یک نظر عالی و رو به جلو است، طبق نظرات معظم‌له فلسفه و منطق نیز باید به صورت جدی تری در حوزه دنبال شوند.

*لزوم آموزش شیوه های مناسب تبلیغ 

آیت الله امینیان همچنین با تاکید بر ضرورت برگزاری دوره آموزش توسط بزرگان حوزه، ویژه طلاب علوم دینی برای تعلیم راههای صحیح تبلیغ در جامعه با توجه به نیازهای روز خاطر نشان کرد: در گذشته کتابی با عنوان کبریت احمر"طلای سرخ" در زمینه راه و روش و موقعیت تبلیغ در بین طلاب رایج بود که متاسفانه طلاب کنونی شاید اسم این کتاب را هم نشنیده اند.

امام جمعه شهرستان آستانه در ادامه یادآور شد: هم اکنون سازمان تبلیغات اسلامی که متکفل امور تبلیغ، این مسئولیت را تا حدودی از عهده علما و ائمه جمعه برداشته البته علما و ائمه جمعه در این زمینه باید با مشورت دادن و ارئه طی طریق سازمان تبلیغات اسلامی را یاری کنند

وی اضافه کرد: سازمان تبلیغات با برقراری ارتباط و برگزاری جلسه با هیئت امنای مساجد و تکایای مذهبی قبل از ایام تبلیغی زمینه اعزام مبلغ به روستاها و مناطق محروم استان گیلان درا فراهم می‌کند.

*تدریس فلسفه و منطق در حوزه جدی گرفته شود

عضو مجلس خبرگان رهبری  با اشاره به این که بیانات مقام معظم رهبری در زمینه ایجاد تحول در حوزه های علمیه یک نظر عالی و رو به جلو است، طبق نظرات معظم‌له فلسفه و منطق نیز باید به صورت جدی تری در حوزه دنبال شوند.

وی اظهار داشت: طلاب باید نسبت به فلسفه و منطق تسلط کامل داشته باشند، چرا که مخاطبین علمای دینی افرادی هستند که عقاید مسلّم و قطعی ما را نیز قبول ندارند بنابراین باید مطالب را به صورت عقلی و نظری ثابت کرد.

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه گیلان همچنین خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم دانشمندان دینی در جامعه تربیت کنیم که معرفی کننده اسلام اصیل باشند و بتوانند خود و دیگران را به معرفت خدا شناسی برسانند باید منطق و فلسفه را به بهترین نحو در حوزه های علمیه تعلیم دهیم.

آیت الله امینیان در خاتمه افزود: باید نظر مقام معظم رهبری در رابطه با تحول در حوزه ها اجرایی شود تا طلاب زمینه ایجاد معرفت را در خود و دیگران ایجاد کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha