دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

مدیر پژوهشی انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم، از تدوین طرح ممیزی علوم اجتماعی، در آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین خیری، شب گذشته در دومین مجمع عمومی انجمن مطالعات اسلامی حوزه علمیه قم که در سالن همایش های انجمن های علمی حوزه برگزار شد، با ارائه گزارشی از فعالیت های این انجمن گفت: انجمن مطالعات اجتماعی حوزه از بهمن ماه سال گذشته کار خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات اعضای هیئت مدیره انجمن، ابراز داشت: بر اساس آراء اعضا، حجج اسلام والمسلمین پارسانیا، پوریانی، خان محمدی، غفاری، خیری و حاج حسینی به عنوان اعضای هیئت مدیره و فخرزارع و پویا به عنوان بازرس انجمن انتخاب شدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم با اشاره به برگزاری نشست های ماهانه اعضای هیئت مدیره انجمن مطالعات اجتماعی حوزه، گفت: بر اساس این نشست ها، چارت سازمانی این انجمن طراحی شد که در این مدت کوتاه، کاری مهم و شایسته است.

وی به فعالیت مدیریت های اجرایی، آموزش، پژوهش و حلقات علمی در انجمن مطالعات اجتماعی حوزه اشاره کرد و ادامه داد: در مدیریت حلقات علمی، حلقه فقه اجتماعی و ارتباطات، حلقه مطالعات خانواده و حلقه روش شناسی و فلسفه علوم اجتماعی تشکیل شده که بر اساس نیازهای جامعه، امکان افزارش این حلقات نیز وجود دارد.

مدیر پژوهشی انجمن مطالعات اجتماعی حوزه با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای راه اندزای نشریه مطالعات فرهنگی اجتماعی در آینده ای نزدیک، افزود: تا کنون نزدیک به 30 مقاله دریافت شده است که برخی از آنها در حال تصحیح می باشد تا در صورت امکان چاپ نشریه، مطالب آماده ای در اختیار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خیری به برنامه های در دست اقدام انجمن مطالعات اجتماعی حوزه اشاره کرد و گفت: طرح ممیزی علوم اجتماعی، نیازسنجی مطالعات اجتماعی و تدوین متون درسی بر اساس تعالیم ناب اسلامی، از برنامه هایی است به زودی اجرا خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توسعه تعاملات با مراکز علمی و پژوهشی، توسعه پروژه های تحقیقاتی، توسعه حلقات علمی، برگزاری نشست ها و کارگاه های آموزشی و راه اندازی و تجهیز کتابخانه تخصصی مطالعات اجتماعی از دیگر برنامه های آتی این انجمن می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha