دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 317322
۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۱

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به این که باید فعالیت در عرصه قرآن را به عنوان یکی از مهم ترین رویکردهای خانواده و جامعه بدانیم، از شرکت 6 هزار 400 قرآن آموز در کلاس های تربیت حافظ قرآن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌ الاسلام والمسلمین شوذب شیری، عصر جمعه در محفل انس با قرآن و تجلیل از برترین ‌های نخستین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن که در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) قم برگزار شد، با بیان این که ائمه معصومین(ع) در احادیث مختلف بر لزوم توجه ویژه به قرآن تاکید کرده اند، اظهار داشت: حضرت علی(ع) در حدیثی می فرمایند هرکسی در زمین قرآن کشت محصول کند، گرفتار نمی شود و شخصی که با قرآن مانوس باشد، در روز قیامت مورد شفاعت قرار می گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تاکید کرد: فعالیت در عرصه قرآن را باید به عنوان یکی از مهم ترین رویکردهای خانواده و جامعه بدانیم. 

وی با تاکید بر تاثیر ویژه فرهنگ قرآن بر زندگی های خانواده ها، ابراز داشت: ارتباط با قرآن موجب می شود جامعه و خانواده با شیوه های بهتری اداره و هدایت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شیری، فعالیت در بخش های قرآنی را از مهم ترین افتخارات سازمان اوقاف و امور خیریه برشمرد و تصریح کرد: در سال جاری برای نخستین بار علاوه بر برگزاری مسابقات قرآنی توسط ادارات کل، طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم نیز کلید خورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به استقبال مناسب جامعه قرآنی استان قم از نخستین طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم، اظهار داشت: ابتدا سهمیه قم برای شرکت در این طرح ملی 4 هزار نفر بود، اما پس از آغاز اجرای طرح، شاهد استقبال 6400 نفری در کلاس ها بودیم.

حجت‌ الاسلام والمسلمین شیری با اشاره به نقش مهم مربیان، معلمان، مسئولان فرهنگی اوقاف و امور خیریه، مساجد و بقاع متبرکه در اجرای نخستین طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم، گفت: نورانیت فعالیت های قرآنی، اثر فرهنگی فراوانی در جامعه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha