پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه از برگزاری دوره‌ های جدید بصیرت‌افزایی سیاسی طلاب در سال تحصیلی 93-92 خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین هادی حسینخانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت بصیرت افزایی جامعه به ویژه حوزویان، برگزاری دوره‌های بصیرت‌افزایی طلاب از سال گذشته در دستور کار معاونت تهذیب حوزه قرار گرفت.

وی ادامه داد:‌ نخستین دوره با حضور 150 طلبه، تابستان سال گذشته در تهران و دوره دوم  نیز پاییز سال گذشته با حضور 100 طلبه در قم برگزار گردید.

معاون تهذیب حوزه های علمیه به استقبال خوب طلاب از این برنامه اشاره کرد وگفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، دوره سوم نیز از 24 مهرماه سال جاری، با حضور بیش از 300 طلبه، در قم برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینخانی درباره موضوعات ارائه شده در این دوره، خاطرنشان کرد:‌ تحلیل سیاسی و انحرافات فرقه‌های مختلف در کشور از جمله موضوعات ارائه شده در این دوره‌ها است.

وی با اشاره به حضور اساتید مطرح حوزه در این عرصه، گفت:‌ تلاش می‌شود در کنار اساتید، مسئولان کشوری نیز در این دوره حضور یابند تا موضوعات مختلفی در زمینه مسائل سیاسی مطرح شود.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با بیان اینکه برگزاری این دوره‌ها با توجه به گستردگی نیازها، پاسخگو نیست، گفت: برگزاری دوره‌های بصیرت‌افزایی، دستاوردهای خوبی داشته اما این دستاوردها و دوره‌ها،‌ نمی‌تواند پاسخگوی حجم گسترده نیازها باشد؛ از این رو باید حرکتی همه جانبه در این عرصه صورت پذیرد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha