سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

مسئول تربیتی و تعالی خانواده و ازدواج اداره کل ورزش جوانان استان کرمانشاه، گفت: با رایزنی های صورت گرفته با دفاتر ثبت ازدواج به منظور جاری شدن صیغه عقد، زوجین ملزم به دریافت گواهی پیش از ازدواج می شوند.

مسئول تربیتی و تعالی خانواده و ازدواج اداره کل ورزش جوانان استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه با اعلام اینکه طرح آموزش زوجین در مساجد برای اولین بار در استان و به صورت آزمایشی طی دو مرحله برگزار می شود،گفت: مرحله اول مختص به زوجین در شرف ازدواج،و مرحله دوم مربوط به همسرانی است که در 5 سال اول زندگی خود بسر می برند.

خانم کریمی ادامه داد: این طرح شامل مباحث اعتقادی مذهبی و علمی روانشناختی است که در این دو بخش زوج های جوان از اطلاعات و بارعلمی اساتید حوزوی و دانشگاهی بهره مند می شوند.

وی همچنین تصریح نمود: حداقل سی ساعت آموزشی از سوی وزارت ورزش و جوانان برای زوجین در نظر گرفته شده است.

بنا به گفته این مقام مسئول این طرح به صورت آزمایشی در مسجد نورالحسین کرمانشاه برگزار می شود که به دلیل قرار گرفتن این مسجد در منطقه محروم و آسیب خیز وداشتن پتانسیل خاص به عنوان مکان برگزاری این طرح انتخاب شده است.

مسئول تربیتی و تعالی خانواده و ازدواج اداره کل ورزش جوانان استان کرمانشاه، در ادامه همچنین از برگزاری طرح دریافت گواهی آموزش پیش از ازدواج در اینده نزدیک خبرداد و افزود: با رایزنی های صورت گرفته با دفاتر ثبت ازدواج به منظور جاری شدن صیغه عقد، زوجین ملزم به دریافت گواهی پیش از ازدواج می شوند.

کریمی با اعلام اینکه متاسفانه بیشترین آمار طلاق در پنج سال اول زندگی علی الخصوص در سال اول که نشات گرفته از عدم آموزش و آگاهی زوجینی نسبت به حقوق و وظایف شان اتفاق می افتد هدف از برگزاری طرح های این چنینی را آشنایی و آموزش جوانان با مسائل و معضلات ازدواج عنوان کرد.

گفتنی است: جشنواره پیوند آسمانی،مشاوره و آموزش روز بدون طلاق،جشن ازدواج دانشجویی وجشن ازدواج زوج های جوان جمعیت امام علی(ع)،همایش سبک زندگی ایرانی اسلامی ،برگزاری کارگاه های مهارتهای ارتباطی- سبک های دلبستگی و تفاوت های زن و مرد از دیگر برنامه های در دست اجرای سازمان ورزش و جوانان استان کرمانشاه در هفته ازدواج می باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha