پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به آمار بلای شهدای روحانی در مقایسه با سایر اقشار، گفت: حضور روحانیت در بین رزمندگان اثرگذاری بسیار بالایی داشت و این مسئله یکی از عوامل پیروزی در جنگ تحمیلی بود.

به گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین محتبی ذوالنوری، پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای روحانی و طلبه استان مازندران، در مدرسه عالی دارالشفاء قم، با اشاره به تحمیل جنگ نابرابر بر ایران اسلامی در سال 59، گفت: غرب و شرق برای مقابله با انقلاب اسلامی  ایران به وحدت رسیده بودند؛ به طوری که بیش از 40 کشور دنیا از عراق حمایت همه جانبه می کردند، اما با رشادت رزمندگان راه به جایی نبردند.

دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور با اشاره به نقش آفرینی روحانیون در دوران دفاع مقدس، ابراز داشت: روحانیون نه تنها مردم را به حضور در جبهه‌ها تشویق می کردند، بلکه خود نیز حضوری موثر در جبهه ها داستند.

وی با اشاره به نقش برجسته روحانیت در دوران دفاع مقدس، ابراز داشت: نقش روحانیت در جنگ صرفا تبلیغ دین نبود، بلکه مدیرت و فرماندهی را نیز انجام می‌دادند و  در این زمینه می توان به فعالیت‌های قرارگاه کربلا اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری همچنین به نقش روحانیون در بخش‌های تخصصی جنگ اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس طلاب و روحانیون به عنوان غواص، تخریب چی و...  در کنار دیگر رزمندگان به ایفای نقش می پرداختند.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به آمار بلای شهدای روحانی در مقایسه با سایر اقشار، گفت: حضور روحانیت در بین رزمندگان اثرگذاری بسیار بالایی داشت و این مسئله یکی از عوامل پیروزی در برابر بعثی ها بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha