سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
سید عمار حکیم

سید عمار الحکیم با حضور در محل انفجار اخیر در عراق گفت: داعش بداند که ما عقب نشینی نمیکنیم و پاسخ آنها را میدهیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید عمار الحکیم رییس مجلس اعلای سلامی عراق روز شنبه از محل انفجار صورت گرفته در تجمع انتخاباتی جنبش موسوم به اهل الحق گفت: گروه داعش بداند که ما عقب نشینی نمیکنیم و پاسخ آنها را خواهیم داد.

سید عمار الحکیم روز شنبه در سخنان خود در گردهمایی ائتلاف المواطن در بغداد گفت: تروریست ها و داعش بدانند که ما عقب نشینی نمیکنیم و به زودی پاسخ آنها را میدهیم.

وی تاکید کرد که دیگر در بغداد و عراق جایی برای تروریسم وجود ندارد و ما با شجاعت و بی باکی در برابر داعش خواهیم ایستاد.

این تجمع که سید حکیم در آن سخن میگفت در همان محل تجمع حزب الصادقون وابسته به جنبش اهل الحق برگزار شد، تجمعی که روز جمعه شاهد دو انفجار تروریستی بود که موجب کشته و زخمی شدن ده ها نفر شد.

سید حکیم در سخنان خود افزود: روز گذشته ده ها نفر در این مکان کشته و زخمی شدند و ما اکنون با عزمی راسخ تر به اینجا آمده ایم. بغداد امروز از ترور سیاهی که خیابان های آن را با مرگ و ویرانی پر کرده رنج میبرد. روح بغداد امروز از بی مهری و ویرانی رنج میبرد. وی افزود: تمام شهرهای عراق فریادشن بلند است به جز بغداد که صدای ناله از آن به گوش میرسد و اکنون وقت آن فرا رسیده که بغداد حرف آخر خود را بزند.

وی تاکید کرد که این اتفاقات هرگز نمیتواند در عزم ملت عراق و برادران مؤمن ما برای شرکت در انتخابات خللی ایجاد کند.

در بیانیه مجلس اعلای عراق به این مناسبت نیز آمده است: بار دیگر تروریست های قاتل پافشاری خود برای ریختن خون مردم مظلوم عراق و ادامه دادن به منطق توحش را نشان دادند و مرتکب کشتار دسته جمعی در تجمع انتخاباتی مسالمت آمیز حزب الصادقون در بغداد شدند که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر شد. ما ضمن محکوم ساختن این جنایت فجیع تاکید میکنیم که این جنایت های کوردلان نمیتواند در عزم مردم بزرگ عراق و برادران مؤمن ما برای شرکت در انتخابات و ادامه دادن به سازندگی کشور و نجات آن از بقایای این قاتلان پپلید و کوتاه کردن دست آنها از عراق مقدس خللی ایجاد کند.

شیخ قیس الخزعلی دبیر کل جنبش اهل الحق نیز پیش از این گفته بود شخصیت ها و احزابی که این انفجار را محکوم نمیکنند خود داعش های دیگری هستند و تاکید کرد که این اقدام بدون پاسخ نخواهد بود.

یکی از منابع آگاه وزارت کشور نیز روز جمعه گفته بود 104 نفر در این دو انفجار کشته و زخمی شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha