پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
جامعه‌المصطفی

جامعة‌المصطفی العالمیه در بیانیه‌ای شهادت شیعیان پاکستان به دست تروریست‌های تکفیری تحت حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی، در پاکستان را محکوم کرد.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه بدین شرح است.

 بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

«ولاتَحسبنَّ‌الله غافِلاً عمَّا یَعمَلُ‌‌الظالمونَ اِنَّما یُؤَخِّرُهُم لِیَومٍ تَشخَصُ فیهِ‌الاَبصار؛

و خدا را از آنچه ستمكاران مى‏كنند، غافل مپندار. جز اين نيست كه [كيفر] آنان را براى روزى به تأخير مى‏اندازد كه چشم‌ها در آن خيره مى‏شود» (ابراهیم: 42)

مروری بر رخدادهای سال‌های اخیر پاکستان و ستم‌هایی که در حق شیعیان این کشور روا داشته شده است، نشان می‌دهد که آنان، همواره، در معرض جنایات و خطرات بی‌شمار بوده و از این رهگذر، متحمل خسارات جانی و مالی فراوان شده‌اند.

دشمنان قسم‌خورده اسلام برای دست‌یابی به مطامع و منافع دنیوی خود، اقدام به طراحی‌های خطرناکی برای تسلط به شریان‌های سیاسی و اقتصادی جهان اسلامی می‌کنند. یکی از این دسیسه‌ها، ایجاد اختلاف و تفرقه‌افکنی در صفوف مسلمانان است تا با بهره‌گیری از سیاست «اختلاف بینداز و حکومت کن»، بتوانند به اهداف پلید خود دست یابند. در سال‌های اخیر شاهد رشد فزایندة تروریسم افراطی در کشور برادر و دوست و مسلمان پاکستان بوده‌ایم که هر از چند گاهی، اقدام به ترور نمازگزاران مساجد، اماکن مقدس و انسان‌های مؤمن، وارسته و بی‌گناه می‌نمایند که تنها جرم آنان مسلمانی است.

در تازه‌ترین اقدام تروریست‌های گروهک به اصطلاح جیش‌الاسلام علیه شیعیان پاکستان، با حمله به اتوبوس زائرانی که از زیارت امام رضا(ع) به وطنشان بازمی‌گشتند، سی تن از آنان به شهادت رسیده، بیش از ده نفر به شدت زخمی شدند.

تروریست‌های تکفیری، با عقاید متحجرانه و قشری خود، تحت حمایت امریکا و رژیم صهیونیستی، در پاکستان آتش می‌افروزند و تردیدی نیست که هدف این فتنه‌های سازمان‌یافته، ایجاد تفرقه در بین مسلمانان و تبدیل روح برادر دوستی به برادرکشی است تا بدین وسیله بتوانند به اربابان خود خوش‌خدمتی کنند.

افکار عمومی جهان اسلام از دولت، ملت، جریانات، گروه‌ها و احزاب پاکستان انتظار دارند در برابر این فتنه، با بینش، بصیرت و آگاهی ایستادگی نموده، آنان را در دست‌یابی به اهداف پلیدشان ناکام گذارند و اجازه ندهند این جنایت‌های وحشیانه استمرار یابد.

جامعة‌المصطفی، ضمن محکوم نمودن این جنایت، از علمای اسلام و نهادهای بین‌المللی می‌‌خواهد در  برابر این جنایت  سکوت نکنند و واکنش لازم  را نشان دهند و نیز از دولت پاکستان انتظار دارد هر چه سریع‌تر برای محاکمه و مجازات عاملان این جنایت اقدام نماید.

 

جامعة‌المصطفی‌العالمیه

21/3/93

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha