دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام باقریان زرین‌شهر

امام جمعه زرین شهر گفت: در واقع دشمنان اسلام و انقلاب می خواهند اسلام هراسی را در دنیا با دست گروهک های ساختگی همچون داعش ایجاد کرده و مانع رشد اسلام شوند.

حجت الاسلام قاسم باقریان در گفتگو با خبرنگار حوزه در اصفهان پیرامون گروهک تروریستی داعش و تحرکات وجنایات وحشیانه آنان در عراق و منسوب کردن خود به اسلام به شکل دروغین اظهار داشت: جای شکی وجود ندارد که اعتقادات و رفتار این گروهک هیچ گونه سنخیتی با دین اسلام و فرامین قرآن ندارد.

وی افزود: شکی نیست که پشت صحنه عملیات این گروهک، مستکبران جهانی همچون اسرائیل، آمریکا و انگلیس قرار دارند و با منسوب کردن عملکرد خود به دین اسلام قصد ضربه زدن به این دین الهی را دارند تا از نفوذ روزافزون این دین در جهان جلوگیری کنند.

امام جمعه زرین شهر تاکید کرد: در واقع دشمنان اسلام و انقلاب  می خواهند اسلام هراسی را در دنیا با دست گروهک های ساختگی همچون داعش ایجاد کرده و مانع رشد اسلام شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پس از انقلاب بحث دین بار دیگر در تمام دنیا مطرح شده است، دشمنان سعی کرده اند با استخدام افراد ناآگاه این تئوری را در دنیا جا بیندازند که خود دین می تواند باعث اختلاف شود.

حجت الاسلام باقریان تاکید کرد: آنچه این افراد به نام دین ارائه می دهند در واقع عقاید پوچی است که سعی دارند با نشاندن برچسب اسلامی آن  را واقعی جلوه دهند در حالی که مکتب اسلام تنها از قرآن، راه و روش پیامبر و ائمه و بزرگان دین قابل دریافت است.

وی اضافه کرد:درصد این افراد در جهان بسیار کم است و به هیچ عنوان به پای تعداد مسلمانان واقعی نمی رسد.

امام جمعه زرین شهر با اشاره به نقش روحانیون در شکست نقشه های شوم گروهک هایی همچون داعش و مستکبران جهانی اظهار داشت: به طور معمول این انتظار می رود که علما به عنوان سدی در برابر نقشه های شوم دشمنان دین، نقش خود را در این برهه حساس در هر کجای دنیا با حفظ وحدت اسلامی ایفا کنند و با روشنگری های خود  در راستای حفظ اتحاد میان مسلمان، توطئه دشمنان بر ضد دین را خنثی کنند.

وی با بیان اینکه عوامل وحدت مسلمانان در برابر دشمنان بسیار زیاد است، گفت:آیات قرآن صریحا مسلمان را به وحدت با یکدیگر و حتی با ادیان توحیدی دیگر دعوت می کند و عامل اختلافات را سوژه ای  شیطانی می داند.

حجت الاسلام باقریان با اشاره به اینکه برترین عامل وحدت مسلمانان آموزه های مشترک همچون قرآن، پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت است، تاکید کرد: علاوه بر اینها مسلمانان امروز سرنوشت و مسایل سیاسی و دشمنان مشترکی همچون صهیونیست ها دارند و لازم است برای مبارزه با این مستکبران وحدت خود را حفظ کنند.

وی اضافه کرد: اگر وحدت مسلمانان آسیب ببیند دین اسلام زیر سئوال می رود چرا که اساس دین بر نجات بخشی بنیان گذاری شده است.

امام جمعه زرین شهر بیان داشت: متاسفانه در میان برخی گروه های شیعیان می بینیم که صرفا بر برخی مواردی که یا حرام است یا شبهه حرام دارد تمرکز کرده اند که اگر این از توطئه دشمنان نباشد نشانه ای بر غفلت ماست.

وی افزود: بنابراین همه علمای گوشه و کنار جهان و روشنفکران وظیفه بزرگی برای حفظ وحدت جهان اسلام و جلوگیری از خدشه دار شدن آن دارند چرا که این موضوع سد بسیار محکمی در برابر توطئه های دشمنان است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha