پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
یا علی

هیچ یک از اعمال کسی که به ولایت امیر المومنین علی(ع) کافر شود، مورد قبول خدای متعال واقع نشده و در آخرت جزء زیانکاران خواهد بود.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین آهنگران، از اساتید حوزه، امروز در جمع کارکنان جامعة المصطفی(ص) در قم با اشاره به آیه "وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْری نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ" (بقره/ 207)، تصریح کرد: آیه لیله‏ المبیت از مهمترین آیاتی است که مخصوص فضائل حضرت علی(ع) ذکر شده است.

 وی افزود: آیه مذکور در بر دارنده واقعه ای است که حضرت علی(ع) جان خویش را برای رضای الهی با خداوند متعال معامله نموده و حفظ جان رسول گرامی اسلام(ص) را، مقدم بر تمام چیزها قرار دادند.

سخنران این مراسم در ادامه با تأکید بر این که در این واقعه، تنها سوال حضرت علی(ع) از نبی مکرم اسلام(ص)؛ سوال از محفوظ بودن جان رسول الله(ص) با این کار بود، گفت: مولی الموحدین علی(ع) هیچ گاه سوال نکردند که چه بر سر من می آید. بلکه دغدغه ایشان تنها در امان بودن جان رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آهنگران، آیه های "19 سوره توبه" و "5 سوره مائده" را از دیگر آیه هایی که شأن نزول آن ذکر فضائل امیر المومنین(ع) است، عنوان کرد و یادآور شد: هیچ یک از اعمال کسی که به ولایت امیر المومنین علی(ع) کافر شود، مورد قبول واقع نشده و در آخرت جزء زیانکاران خواهد بود.

 وی، حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: پیامبر اسلام(ص) فرمودند؛ "لَا وَ مَنْ أَحَبَّ عَلِیّاً هَوَّنَ اللَّهُ عَلَیْهِ سَکَرَاتِ الْمَوْتِ وَ جَعَلَ قَبْرَهُ رَوْضَةً مِنْ رِیَاضِ الْجَنَّةِ" «آگاه باشید هر کس علی (ع) را دوست بدارد، خداوند سکرات مرگ را بر او سبک گرداند و قبرش را باغی از باغهای بهشت گرداند».

 این استاد حوزه در پایان با تأکید برلزوم اتحاد و وحدت در میان امت اسلام، تصریح کرد: وحدت معنایی فراتر از اتحاد دارد؛ اتحاد تنها متحد شدن بر پایه منافع مشترک در مقابل دشمن مشترک است، اما وحدت یعنی، یکی شدن برای انجام و پیاده سازی دستورات الهی در برابر دشمنان.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha