دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شوذب شیری

مراسم تجلیل از برگزیدگان دومین دوره طرح تربیت حافظان از سوی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قم برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این مراسم که عصر جمعه و در مجتمع فرهنگی امامزاده شاه سید علی(ع) و با حضور بیش از یک هزار و 100 نفر از اعضا جامعه قرآنی استان قم برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین شوزب شیری با بیان این‌که 250 کلاس طرح حفظ قرآن در بقاع متبرکه استان قم در حال اجرا است، گفت: چهار هزار و 600 نفر مشغول حفظ قرآن در بقاع متبرکه استان هستند.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قم، با اشاره به جایگاه قرآن کریم در کلام ائمه اطهار(س) و حضرت محمد(ص) ابراز کرد: این کتاب آسمانی باید در خانه‌ها مورد استفاده قرار گیرد و در کنار قرائت و بیان مفاهیم به آموزه‌های آن عمل شود.

وی افزود: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم در راستای گسترش معارف قرآنی از تمام توان استفاده خواهد کرد و کارمندان این اداره خود را موظف به انجام فعالیت‌های قرآنی می‌دانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیری با بیان این‌که یکی از فرزندان امامزاده سید علی(ع) کتاب جعفریات را که درباره فقه است تألیف کرده بیان داشت: امامزادگان و بزرگان دینی همواره مردم را با کلام الهی آشنا می‌کردند و معاد و معاش مردم را با توجه به آموزه‌های قرآنی برای آنها تبیین می نمودند.

وی زندگی در قم را نعمتی با ارزش دانست و گفت: امروز مفتخریم در شهر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستیم که عالمان و مفسران فراوانی در آن زندگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیری با اشاره به اهمیت قرآن و توجه به آموز‌های این کتاب آسمانی بیان کرد:‌ کرسی های قرآنی باید در این شهر گسترش بیشتری داشته باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر در راستای اجرای طرح تربیت حافظان قرآن، 250 کلاس حفظ کل و جزء قرآن کریم در بقاع متبرکه امامزادگان برگزار می شود و استقبال مردم به ویژه جوانان از این کلاس ها بسیار مناسب است.

خاطرنشان می شود؛ در پایان این مراسم برگزیدگان دومین دوره طرح تربیت حافظان قرآن از سوی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قم با اهدای لوح تقدیر و جوایزی مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha