دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قرآن

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی حضور روحانیون و مبلغان دینی در برنامه های قرآنی و فرهنگی را از جمله اهرم های تقویتی در تثبیت و نشر معارف اسلامی سازنده و پویا عنوان کرد.

حجت الاسلام احمد اصغرنژاد، در گفتگو با خبرگزاری حوزه در ارومیه، با تاکید بر طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم اظهارداشت: در راستای تحقق بخشی به رهنموهای مقام معظم رهبری و در جهت تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور امسال آذربایجان غربی دارای سهمیه 13 هزار و 500 نفری است که بیش از 80 درصد از این آمار در 11 شهرستان با ثبت نام 100 درصدی همراه بوده است.

وی در ادامه افزود: بیش از 11 هزار نفر تاکنون در طرح تربیت حافظان قرآنی ثبت نام کرده که تا هفته آینده با توجه به استقبال قرآن آموزان سهمیه 13 هزار و 500 نفر تکمیل خواهد شد.

حجت الاسلام اصغرنژاد، همکاری حوزه علمیه خواهران استان در طرح حافظان قرآن را نویدبخش دانست و اضافه کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان در سال 91 طی تفاهم نامه ای با حوزه علمیه خواهران توانسته تاکنون در تامین و بهره گیری از مربیان قرآن آموز حوزوی همکاری خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به رده بندی سنی در طرح حافظان قرآن کریم خاطرنشان کرد: طرح تربیت حافظان قرآنی در سه رده سنی 7 الی12، 12 الی 18 ساله و همچنین 18 سال به بالا فعالیت می کند که حفظ جزء سی از دیگر بخش های اجرایی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان ، برگزاری برنامه هایی همچون ولایت علوی، اکمال دین نبوی را از برنامه غدیرخم دانست و افزود: اجرای برنامه های دینی و فرهنگی تاثیر شگرفی در جذب و آشناسازی جوانان نسبت به معارف اسلامی را ایفا می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به پایان طرح نشاط معنوی با حضور فعالین و شرکت کنندگان این طرح افزود: طرح نشاط معنوی با هدف آموزش احکام، جزء خوانی قرآن کریم، ارائه مشاوره و برپایی کارگاه های پاسخگویی به شبهات فرهنگی برگزار شده بود که توانست کارکرد خوبی داشته باشد.

حجت الاسلام اصغرنژاد، استقبال جوانان از این طرح را نسبت به سال گذشته با رشد چشمگیری عنوان کرد و افزود: شرکت دانش آموزان در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان با آمار حضور 6 هزار نفری دانش آموزان همراه بود.

وی همچنین اذعان داشت: حضور موفق و فعال مبلغین و روحانیون موجب افزایش بازده مطلوب و موثر در این طرح توانست با ایجاد ارتباط پایدار و مفید با مخاطب جوان در دستیابی به هدف نهایی آنان را هدایت کند چراکه بهره گیری از 3 مبلغ اعزامی از قم به همراه 22 مبلغ بومی و 35 مربی قرآنی و فرهنگی در پاسخگویی به نیازهای دینی و معنوی جوانان موثر بوده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha