یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
رضا رمضانی

عضو خبرگان رهبری خواستار اهتمام هر چه بیشتر حوزه های علمیه به منظور پاسخگویی به نیازها عرصه بین الملل شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در اجلاسیه اخیر مجلس خبرگان رهبری نیز به صورت ویژه بر این مساله تاکید شد که ما باید هم به نیازهای جهان اسلام و هم دیگر کشورهای دنیا توجه داشته و در این باره برنامه ریزی جدی تری داشته باشیم.

وی با اشاره به این که ایران اسلامی، ام القرای جهان اسلام است، گفت: آنچه مهم است این که ما باید زمینه ها و بسترهای لازم برای رشد و تربیت چهره های بین المللی در عرصه تبلیغ و پاسخگویی به سوالات و نیازهای دنیای امروز را متناسب با مکتب اهل بیت(ع) فراهم کنیم.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ ادامه داد: یکی از این نیازها بی شک توجه به مساله زبان آموزی و فراگیری زبان های زنده دنیاست که ما در همین خصوص در شهر هامبورگ آلمان یک سری نیروهای بومی را شناسایی کرده و به آنها آموزش می دهیم که البته در برخی کشورهای دیگر اروپایی نیز مشابه این کار صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی خاطرنشان کرد: امروز دنیا به ویژه کشورهای اروپایی و غربی، تشنه شنیدن و دریافت معارف نورانی اسلام و تشیع ناب هستند و ما باید به این نیاز توجه کرده و برای برآوردن آن تلاش کنیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha