دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فرحانی

حوزه/ اجلاسیه معاونین آموزش و امور واحدهای آموزشی مدیریت های استانی حوزه های علمیه، صبح امروز در سالن کوثر اردوگاه ولایت قم آغاز شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین فرحانی  معاون آموزش حوزه های علمیه دراین  اجلاسیه با اشاره به هفته ولایت  اظهارداشت: ماه ذی الحجه؛ ماه یاد و ذکر خدای متعال می باشد که باید از فضایل این ماه به خصوص عید ولایت و امامت به خوبی استفاده شود.

وی با بیان این که «شب های قدر سوزاننده گناهان هزار،هزارنفر است» افزود: خدای متعال در عید غدیرخم، دوبرابر آن تعدادی را که در ماه مبارک رمضان می‌بخشد در عید غدیر بندگان را از بند آتش آزاد می کند.

معاون آموزش حوزه های علمیه تصریح کرد: یکی از ویژگی های ماه ذی الحجه؛  ارتباط قوی با ولایت، و استفاده از فضاهای معنوی این ماه عزیز است .

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی خاطرنشان کرد: تحول و خودیابی و به خدا رسیدن از دیگر ویژگی های دهه ولایت است.

وی در بخش دیگری از  سخنان خود؛ ضمن تقدیر از معاونین آموزش حوزه های علمیه بیان داشت: در سال دو اجلاسیه یکی در ابتدای سال تحصیلی و دیگری در پایان سال تحصیلی برگزار می شود و برنامه ریزی ،تغییر تقویم آموزشی و همچنین اجرای کامل محدوده درسی  در این اجلاسیه برای معاونین تشریح می شود.

معاون آموزش حوزه های علمیه افزود: دسترسی به مسائل آموزشی توسط معاونین در سطح مدارس آغاز شده و  تغییر محدوده های درسی با دو هدف کاهش تعطیلات در لبیک به مقام معظم رهبری و مراجع و افزایش کیفیت ارائه آموزش درسی اجرا شده است.

وی با بیان این که؛ بخش زیادی از اختیارات به حوزه ها واگذار شده است گفت: قدم بسیار خوبی در این راستا برداشته شده است .

راه اندازی ستاد پذیرش

معاون آموزش حوزه های علمیه در بخش دیگری از  سخنان خود با اشاره به آماده سازی مدارس گفت: ستاد پذیرش حوزه های علمیه به صورت سازماندهی شده راه اندازی شده است که تا قبل از اسفندماه با تبلیغ در مدارس، مساجد  و استفاده از دانشگاه ها برای جذب طلبه ها  اقدام خواهد کرد.

خاطرنشان می شود این اجلاسیه با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری، در روز پنچ شنبه ادامه خواهد شد .

انتهای پیام 16/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha