سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
ملک حسینی

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویر احمد گفت: جمهوری اسلامی بدون تردید در مصاف با دشمنان است و افزایش جمعیت، جبهه اسلام را قوی تر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید شرف الدین ملک حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی افزایش جمعیت، گفت: در مساله جمعیت، سال ها یک اتفاق اشتباه و بر خلاف آئین و مکتب اهل بیت(ع) افتاد و آن هم روند کاهش جمعیت در کشور بود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویر احمد افزود: برای جبران گذشته و تلاش برای آینده، باید فعالیت هایی از لحاظ اجرایی و تربیتی و تبلیغی در سطح جامعه انجام شود.

وی ادامه داد: فعالیت اجرایی مربوط به مسئولان و قانونگذاران در خصوص تشویق جوانان به امر ازدواج و افزایش جمعیت در جامعه است. در بخش تربیتی و تبلیغی نیز روحانیت نقش مهمی دارد و می تواند با تبیین دیدگاه اهل بیت(ع) نسبت به مسئله افزایش جمعیت، به فرهنگ سازی این مهم بپردازد.

امام جمعه یاسوج با بیان این که نقش حوزویان در فرهنگ سازی افزایش جمعیت بی بدیل است، افزود: اندوخته حوزویان و روحانیت استفاده از سخنان پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است و غیر حوزویان نیز باید از آنچه که در حوزه ها اتفاق می افتد، استفاده کنند.

وی در خصوص پیامدهای مثبت افزایش جمعیت برای ایران و اسلام، عنوان کرد:  جمهوری اسلامی بدون تردید در مصاف با دشمنان است و افزایش جمعیت، جبهه اسلام را قوی تر می کند، چنانچه طمع دشمن نسبت به کشوری که از جامعه و جمعیت جوان برخوردار است کم می شود و دشمن به راحتی می تواند بر جامعه پیر مسلط شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویر احمد ادامه داد: کار و تلاش و پیشرفت کشور توسط نیروی جوان انجام می شود، و جامعه پیر پیشرفت آن چنانی نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین ملک حسینی با اشاره به این که اگر بدنه جامعه جوان باشد، کشور قوی تر و پیشرفته تر خواهد بود، تاکید کرد: رشد اقتصادی و فرهنگی همزمان با افزایش جمعیت و با مدیریت صحیح مسئولان امکان پذیر است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویر احمد با طرح سئوالی مبنی بر این که آیا در زمان قاجار و پهلوی که جمعیت کم بود، فقر بیشتر بود، یا در حال حاضر که جمعیت کشور زیاد است؟، بیان کرد: تجربه نشان می دهد که اساسا کثرت جمعیت نقشی در فقر ندارد و با نداشتن مدیریت کافی و لازم، افزایش جمعیت تبدیل به بحران می شود.

وی یادآور شد: هدف از اجرای سیاست افزایش جمعیت در کشور، حفظ استقلال و تمامیت ارضی و کیان جمهوری اسلامی ایران است که نیازمند نیروی جوان است.

امام جمعه یاسوج اضافه کرد: کشورها براساس خاک و منابع و وسعت جغرافیایی شکل نمی گیرند، بلکه نیروی انسانی است که یک کشور را شکل می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ملک حسینی خاطرنشان کرد: با اجرای سیاست کاهش جمعیت در کشور سایر فرقه ها با افزایش جمعیت و شیعیان با کاهش جمعیت روبرو شدند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویر احمد در پایان تاکید کرد: با اجرای صحیح سیاست افزایش جمعیت در کشور باید گذشته را جبران کرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha