یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
درس طلاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا(ع) شهرستان یاسوج از تحصیل 180 طلبه در این مدرسه خبرداد.

حجت الاسلام سید علی اکبر موسوی اطهر، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری «حوزه» با اشاره به فعالیت های مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا(ع) شهرستان یاسوج، اظهارداشت: این مدرسه از جمله مراکز دینی فعال استان کهگیلویه و بویر احمد است که توانسته در طول مدت فعالیت، اقدامات بسیار خوبی  را در زمینه تربیت طلاب انجام دهد.

وی با بیان این مطلب که این مدرسه در حال حاضر بالغ بر 180 طلبه دارد، افزود: تا اوایل سال تحصیلی سال جاری طلاب این مدرسه تنها تا سطح یک امکان تحصیل داشتند اما همزمان با آغاز سال تحصیلی، پایه هفت نیز در این مدرسه راه اندازی گردید که هم اکنون بالغ بر 16 طلبه دراین پایه مشغول تحصیل هستند.

مدیر مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا(ع) یاسوج، ادامه داد: 35 نفر از طلاب این مدرسه ملبس هستند که خوشبختانه به زی طلبگی آراسته بوده و مقید به پوشیدن لباس سربازی امام عصر(عج) می باشند.

وی  اضافه کرد: تمام طلاب مدرسه اهتمام و دغدغه ویژه ای نسبت به تبلیغ دین داشته و در مناسبت های مختلف به در سطح شهر به ترویج معارف اهل بیت(ع) پرداخته و حضور بسیار فعالی دراین عرصه دارند.

حجت الاسلام موسوی اطهر، با یادآوری این که این مدرسه تحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در استان  فعالیت می کند، گفت: یکی دیگر از فعالیت های محوری این مدرسه در شهرستان یاسوج، برگزاری درس خارج نماینده ولی فقیه در استان است که هفته ای دو روز با شرکت بیش از 40 روحانی برگزار می گردد.

وی در ادامه، فعالیت های پژوهشی این مدرسه را مدنظر قرار دادو ابرازداشت: معتقدیم که پژوهش از ارکان اصلی در حوزه بوده و لذا ر کنار آموزش این مهم  به صورت خیلی جدی وارد متن درس طلاب گردیده است بطوریکه طلاب موظف هستنددر هر ترم حداقل یک مقاله پژوهشی به مدرسه ارائه کنند؛ از طرفی با برنامه ریزی های منظم هر هفته دروس هفته پیش از طلاب مورد آزمون قرار می گیرد که همین امر باعث رشد آموزشی بسیار خوبی در مدرسه شده است .

انتهای پیام 313/18

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد قهرمانی IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    مشخصات