شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
56

حوزه/ امام جمعه یاسوج با اشاره به ضرورت مشارکت مردم و مسئولان در توسعه اماکن دینی و مذهبی به ویژه حوزه های علمیه، تصریح کرد: مسئولان و مردم باید در عرصه ترویج آموزه های اهل بیت(ع) تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌علی اصغر حسینی، در مراسم کلنگ‌زنی حوزه علمیه امام صادق(ع) گچساران، با تبریک به مناسبت میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) اظهار کرد: خداوند عالم را به خاطر وجود مقدس پیامبر(ص) آفرید.

امام جمعه یاسوج در ادامه با بیان این‌که ما باید قدر خود را بدانیم، گفت: ما مسلمانان همه چیز داریم، البته رحمت پیامبر(ص) مختص ما مسلمانان نبوده و شامل همه مردم دنیا می‌شود.

وی با بیان این که رسول اعظم(ص) "رحمة للعالمین" است، یادآور شد: حتی اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز به نوعی از رحمت پیامبر اسلام(ص) استفاده می‌کند، زیرا رحمت پیامبر(ص) شامل همه افراد خوب بد می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تاکید بر الگوگیری از پیامبر(ص) در عرصه بندگی خداوند، افزود: عبادت‌ها ممکن است بر چند دسته تقسیم شود به عنوان مثال عبادت برای کسب ثواب و روزی، عبادت برای رهایی از نافرمانی ها و عبادت برای خدا به دلیل بزرگ بودن.

امام جمعه یاسوج همچنین با اشاره به ضرورت مشارکت مردم و مسئولان در توسعه اماکن دینی و مذهبی  به ویژه حوزه های علمیه، تصریح کرد: مسئولان و آحاد مردم باید در عرصه ترویج آموزه های اهل بیت(ع) تلاش کنند.

وی در پایان با اشاره به وضع فرهنگی استان کهگیلویه و بویر احمد، گفت: ساخت اماکن مذهبی و دینی در این استان دارای سابقه‌ای تاریخی است که امیدواریم این سنت حسنه احیا شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha