شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
محمدتقی ناطقی هشتگرد

حوزه/اسلام برای تمام زوایای زندگی برنامه های کاملی در نظر گرفته است که با بررسی آنها در می یابیم که در مورد رسانه ها شعار آزادی مسئولانه قابل برداشت بوده و حتی برای بیان اخبار، چارچوب هایی چون " قول سدید" بیان شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقی ناطقی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» با اشاره به برپایی بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با شعار "رسانه، آزادی مسئولانه"، به وظایف رسانه ها در سایه این شعار اشاره کرد و اظهارداشت: آزادی بیان و رسانه ای در چارچوب موازین دینی معنا می یابد.

امام جمعه هشتگرد با اشاره به رسالت رسانه ها، افزود: بالا بردن آگاهی های عمومی در مسیر زندگی سالم اسلامی با محوریت دین، اولین رسالت رسانه ها در جامعه کنونی است که باید به آن اهتمام داشته باشند.

وی، کشف حقایق و بیان صادقانه واقعیت ها را از دیگر رسالت های رسانه ها عنوان کرد و ادامه داد: این که امسال شعار"رسانه، آزادی مسئولانه" را برای نمایشگاه مطبوعات در نظر گرفته اند، نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

امام جمعه هشتگرد تصریح کرد: اسلام برای تمام زوایای زندگی برنامه های کاملی در نظر گرفته است که با بررسی آنها در می یابیم که در مورد رسانه ها شعار آزادی مسئولانه قابل برداشت بوده و حتی برای بیان اخبار، چارچوب هایی چون " قول سدید" بیان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ناطقی، با اشاره به حدیث نورانی پیامبراکرم(ص) "المومن مرآة المومن/ مومن آیینه ی مومن است" ابراز داشت: رسانه ها باید حکم آیینه را برای جامعه داشته باشند و بتوانند با رعایت خطوط قرمز و اخلاق مداری، بازتاب دهنده حقایق و واقعیت های جامعه بدون کم و زیاد باشند. البته در این مسیر نباید به گونه ای عمل کنند که بهانه به دست دشمن بدهند و نظام اسلامی متضرر شود.

وی تاکید کرد: رسانه ها باید حرمت افراد را نگه داشته و حیثت شخصی و سیاسی و اجتماعی آنان را خدشه دار نکنند و اگر این گونه عمل کنند، رفتار مسئولانه خواهند داشت.

وی در پایان با استقبال از حضور رسانه حوزه در نمایشگاه مطبوعات بر ضرورت توسعه رسانه های دینی، تاکید کرد و یادآور شد: رسانه های دینی چون معرف چهره اسلام هستند، لذا جایگاه ویژه ای در جامعه دارند و این جایگاه برای رسانه ای که از طرف حوزه های علمیه رسما فعالیت می کند، ویژه تر است.

انتهای پیام  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha