یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سبک زندگی

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان با تاکید بر لزوم معرفی سبک زندگی حسینی، گفت: باید با الگوگیری از اهداف قیام امام حسین(ع) سبک زندگی حسینی را تبیین و ترویج دهیم.

حجت الاسلام سعید مهدوی امین در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در خرم آباد با اشاره به ضرورت افزایش بصیرت عاشورایی جامعه، ابراز داشت: اگر بخواهیم آثار معنوی عزاداری سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش در جامعه باقی بماند، باید اهداف این قیام الهی را در زندگی فردی، اجتماعی و فرهنگی خود پیاده کنیم.

وی با اشاره به تلاش آزادی خواهن دنیا برای ظلم ستیزی، تصریح کرد: فلسفه قیام حضرت سیدالشهدا(ع) ظلم ستیزی بود و امروز نه تنها شیعیان، بلکه همه مردم آزاده جهان این مسیر را دنبال می کنند و روز به روز هم گسترش می یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان همچنین با اشاره به این که نذورات مردمی نیز بخشی از شور و شعور حسینی در بین مردم است، خاطر نشان کرد: باید روز به روز بر عشق مردم به اهل بیت(ع) بیفزاییم.

حجت الاسلام مهدوی امین به نقش وعاظ و مداحان در ایجاد و حفظ بصیرت عاشورایی در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: مبلغان و  مداحان می توانند با بهره گیری از مطالب و اشعار حماسی، بعد معرفتی نهضت حسینی را بیش از پیش برای مردم تبیین کنند.

وی در پایان با تاکید بر لزوم معرفی سبک زندگی حسینی، گفت: باید با الگوگیری از اهداف قیام امام حسین(ع) سبک زندگی حسینی را تبیین و ترویج دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha