یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تاج الدینی غرفه

حوزه/ اجتهاد پویا و جواهری پایه اصلی حوزه است و دانشمندان و فقها در این چارچوب با تتبع و پژوهش علمی به بررسی موضوعات و کنکاش آنها پرداخته و نظر می دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام میرتاج الدینی، با حضور درغرفه خبرگزاری حوزه در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، با اشاره به اهمیت عملکرد مسئولانه در رسانه های  دینی، گفت: آزادی مسئولانه باید زمینه و فضایی برای تبادل افکار را فراهم کند که در آن فضا صاحب نظران بتوانند بدون خود سانسوری نظرات خود را ارائه نمایند.

وی، فضای حوزه را نماد آزادی مسئولانه خواند و ادامه داد: آزادی مسئولانه در حوزه های علمیه در راستای حفظ مقدسات و رعایت مبانی و چارچوب های فکری و عقیدتی نظام دین است.

معاون پارلمانی سازمان صدا و سیما افزود: اجتهاد پویا و جواهری پایه اصلی حوزه است و دانشمندان و فقها در این چارچوب با تتبع و پژوهش علمی به بررسی موضوعات و کنکاش آنها پرداخته و نظر می دهند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی تصریح کرد: این شیوه و روش را باید در موضوعات غیرفقهی و مباحث فرهنگی و اجتماعی نیز وارد کنیم؛ به این معنا که بزرگان حوزه، فضلا و صاحب نظران ورود پیدا کرده و چالش ها و موضوعات مورد نیاز جامعه را با این نگاه ارزیابی و بررسی و برای نیازهای امروز نظر و راهکار ارائه دهند.

وی در پایان گفت: امروز جامعه نیاز به ورود در عرصه های گوناگون با تأسی از افکار و عقائد بزرگانی همچون شهید بهشتی(ره) و شهید مطهری(ره) دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha