یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
89

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور بر ضرورت مجهز شدن حوزه های علمیه به امکانات نوین اطلاع رسانی تاکید کرد و گفت: رسانه مسئول اخلاق‌مدار و تکلیف‌محور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان، در گفتگو با خبرنگار گروه استان ها خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها در مصلی  تهران با شعار "رسانه،آزادی مسئولانه"، اظهارداشت: دین مبین اسلام انسان ها را آزاد  و صاحب اختیار آفریده، به طوری که  هیچ کس نمی تواند این آزادی را محدود نماید، از طرفی هم هیچ انسانی نمی تواند آزادی دیگران را مورد تهدید قرار دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این آزادی به قدری در اسلام دارای اهمیت است که خداوند حتی در پذیرش دین هم انسان ها را مختار و آزاد گذاشته است که در قرآن و روایات هم در این زمینه تاکیدات بسیاری وجود دارد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور اضافه کرد: این مهم در مورد رسانه ها هم صادق است. همه رسانه ها آزاد هستند تا در چارچوب شرع و قانون فعالیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان تصریح کرد: رسانه در لوای این آزادی مشروع باید اخلاق مدار  و تکلیف محور بوده و در قبال مطالبی که منتشر می نمایند مسئولیت پذیر باشد که اگر این مهم اتفاق بیفتد، قطعا در فضای رسانه ای کشور شاهد مشکل خاصی نخواهیم بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر حضور جدی حوزه و حوزویان در تمام عرصه ها مخصوصا فضای تبلیغ و اطلاع رسانی، خاطرنشان ساخت: از آنجا که حوزه دستگاهی دینی و ترویجی است، لذا باید خود را با امکانات نوین روز همگام کند تا بتواند مسئولیت خطیرش را انجام دهد.

انتهای پیام 18/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha