یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پایدار

مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویر احمد، با تاکید بر رعایت اصول اسلامی از سوی رسانه ها گفت: آزادی مسئولانه در واقعیت تفسیر این است که رسانه ها در ضمن رعایت اصول دینی بتوانندآزادانه در چارچوب قانون فعالیت کنند.

حجت الاسلام والمسلیمن پایدار، در گفتگو با خبرنگار گروه استان ها خبرگزاری «حوزه» با اشاره به برگزاری بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با شعار "رسانه، آزادی مسئولانه"، با تفسیر معنای این شعار، اظهارداشت: آزادی مسئولانه از نظر معنا چیزی جز عمل به تمام دین نیست.

این استاد حوزه، افزود: دین مبین اسلام مکتی کاملی است که به همه ابعاد زندگی بشری توجه داشته و تمام چارچوب های مجاز فعالیت انسان در همه عرصه ها را بیان کرده است.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویر احمد، با تاکید بر رعایت اصول اسلامی از سوی رسانه ها، گفت: آزادی مسئولانه این است که رسانه ها در ضمن رعایت اصول دینی، بتوانندآزادانه در چارچوب قانون فعالیت کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا هرگونه سخن یا مطلب وهن آمیز نسبت به دیگران چه به صورت صریح  و یا حتی کنایه ای که موجب اشاعه هتک حرمت شود، مورد قبول نیست.

حجت الاسلام والمسلمین پایدا، با تاکید بر بیان حقایق مفید برای جامعه به عنوان یکی از وظایف رسانه ها، تصریح کرد: حضور رسانه ها در جامعه  بسیار مهم بوده و نقش تربیتی دارد، لذا رسانه ها به عنوان رکن اساسی جامعه باید حتما مطالب خود را براساس مطالب اسلامی بیان کند تا تاثیرگذاری و نقش تربیتی آن به خوبی ایفا گردد.

وی با تاکید بر حفظ  اسرار نظام و آرامش جامعه ، گفت: اشاعه ناهنجاری و مطالب غصر ضرور،  ظلم به جامعه بوده و با آزادی مسئولانه رسانه ها در تعارض است، لذا این مهم باید مدنظر مسئولان امر قرار گیرد.

به گفته این استاد حوزه، اگر  نقد و قصدی هم در رسانه ها به غیر از هدف  اصلاح باشد، مورد پسند نبوده و شرعا حرام است که این مهم نیز نیازمند توجه رسانه ها است.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویر احمد، با تاکید بر بیان واقعیت های جامعه به دور از قصد تخریبی ، اذعان داشت: شاخصه دیگری که در رسانه ها باید در چارچوب آزادی مسئولانه مدنظر قرار گیرد، جلب اعتماد مردم با بیان مطالب منصفانه و به دور از تمام سیاسی کاری ها است.

انتهای پیام 313/18

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha