یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عباس دانشی سیستان

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به آزادی بیان وعقیده در قالب های علمی و نظریه پردازی در حوزه های علمیه، گفت: حوزه خاستگاه آزادی بیان مسئولانه است.

حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی، درگفت وگو با خبرنگار گروه استان ها خبرگزاری «حوزه» با بیان این مطلب، ابراز داشت: ما درحوزه های علمیه هم در رویکردهای تحصیلی، آموزشی و حرفه ای و هم در مشی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، حریت و آزادی مسئولانه را در چارچوب مبانی غنی و انسان ساز دین مبین اسلام شاهد هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همین فرهنگ، بعدها به عرصه سیاسی کشور وارد شد و انقلاب اسلامی ما مبتنی بر همین رویکرد شکل گرفت.

وی با اشاره به آزادی بیان وعقیده در قالب های علمی و نظریه پردازی در حوزه های علمیه، ابراز داشت: در نظام آموزشی حوزه، گفت و گوی استاد و شاگرد درمباحث متعدد علمی و نقادی منصفانه و آزادانه نسبت به مسائل مختلف وجود دارد که دراین بین نقد مبانی نظری استاد توسط شاگردان با آزادی کامل بصورت دوجانبه یا چند جانبه به حلقه های بحث طلبگی تسری می یابد.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی افزود: اوج این آزادی در منابراست، چرا که این نوع آزادی مسئولانه درتاریخ معاصرایران سابقه طولانی داشته و مطمئنا حوزه های علمیه برای این عرصه حرف های زیادی دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان درپایان با تاکید بر ضرورت شناساندن ظرفیت های حوزه به دنیا، گفت: محققین و پژوهشگران بایستی این رویکرد را در حوزه ها بیشتر جستجو کنند و برای انتقال و مستند سازی و تبیین آن تلاش کنند تا در واقع با کمک و مساعدت رسانه های حوزوی مثل خبرگزاری حوزه، ظرفیت های عظیم موجود درنهادهای دینی و ملی را به دنیا بشناسانیم.

انتهای پیام 313/34

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha