دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
آشتیانی

حوزه/ مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین رحمت الله قائمی از علمای استان گیلان دوشنبه شب (بیست و هفتم آبان) با حضور آیات محفوظی،خرازی، علما، اساتید، طلاب و اقشار مختلف مردم در مسجد فاطمه زهرا(س) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی  معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم در سخنانی با اشاره به اهمیت طلب علم و انتشار آن گفت: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین قائمی عالمی مجاهد و انقلابی بود و دو فرزند خود را برای انقلاب و راه خداوند اهدا کرد.

وی افزود: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین قائمی از همراهان امام ورهبری و انقلاب اسلامی بود و در سخت ترین شرایط در کنار همراهان انقلاب بود و حتی مجروح نیز شد و مورد تفقد امام راحل نیز قرار گرفت.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علما و شهدا اجازه نداند که راه و مکتب پیامبر(ص) از بین برود و به همین دلیل است که در کنار انبیای الهی اهل شفاعت هستند، آیت‌الله قائمی هم عالم بود و هم مجاهد.

وی خاطرنشان کرد: علمای راستین اجازه ندادند که دشمنان، دین را از بین ببرند و اگر امروز مردم ما دینی دارند و به اعتقاداتی پایبند هستند، به دلیل همت و جهاد این علما است که در این راه هم شهید شدند و هم متحمل صدمات عدیده شدند.

معاون جامعه مدرسین تصریح کرد: امروز کشور ما و فرهنگ اسلام و تشیع آماج شبهات عجیب و غریبی است که با سیل وسایل ارتباطی به سوی جوانان ما روانه می شود و در این میان علما از دین و فرهنگ در مقابل این تهاجمات دفاع می کنند.

وی اظهارکرد: یکی از مسایلی که امروزه باید قدر آن را بدانیم و به جوانان نیزاین مسایل را توضیح دهیم، آن است که اگر امروز عزت و صلابتی در دنیا داریم به برکت علمای مجاهد و شهداست که باید قدردان این بزرگان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی خاطرنشان کرد: اگر امروز کاری می کنیم که اوباما و جان کری علاقه مند به دیدن حاج قاسم سلیمانی هستند نتیجه همین عزت است و باید قدر این عزت و صلابت را بدانیم زیرا علما به ما یاد داده اند که چگونه باید در مسیر جهاد و خدا گام برداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha