یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
سردار مومنی

حوزه/ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با بیان این که حوزه می تواند به ارتقاء فرهنگ ترافیک و کاهش تلفات کمک کند گفت: پلیس راهور ناجا ترویج فرهنگ صحیح ترافیک را در راس امور خود قرار داده است و از هر ظرفیتی برای بهبود این عوامل استفاده می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، سردار اسکندر مومنی امروز در دیدار با مدیرحوزه های علمیه کشور گفت: برای کاهش تصادفات و تلفات فقط یک متغیر نمی‌تواند ما را به هدف برساند.

وی با اشاره به این که یک میلیارد و 500 میلیون وسیله نقلیه در کل دنیا وجود دارد، اظهار داشت: یک میلیون و 200 هزار تن از انسانها در تصادفات و حوادث رانندگی در سال کشته می شوند که سهم ایران در این بین 1.6 درصد دنیا است .

سردار مومنی بیان کرد: یکی از شاخصه‌های مقایسه تصادفات و تلفات جمعیت، تعداد وسایل نقلیه و میزان سفرها است.

رئیس پلیس راهور ناجا عنوان کرد: درست است تصادفات ما وتلفات آن زیاد است اما با توجه به وسعت سرزمین و میزان سفر، کشور ایران از نظر تلفات از میانگین دنیا پایین‌تر است و این یک موفقیت است.

وی با اشاره به اینکه یک کشته هم برای ما زیاد است، افزود: کشته شدن یک نفر برابر یک جامعه است و در کشور ما در سال 84 به ازای هر ده هزار وسیله نقلیه 25 نفر کشته می شدند، اما این عدد در سال 92 به 6.5 نفر رسیده است که بیش از 70 درصد کاهش داشته است.

سردار مومنی افزود: میانگین دنیا 7.3 کشته به ازای هر ده هزار وسیله نقلیه با میانگین آسیا 10.9 نفر کشته است و این آمار نشان می‌دهد ایران در موضوع تلفات از میانگین دنیا پایین‌تر است.

این مقام مسئول پلیس افزود: در سال 84 به ازای هز 100 هزار نفر جمعیت 40 نفر در حوادث و سوانح رانندگی کشته می‌شدند اما الان این عدد به 21 رسیده است که حدود 50 درصد کاهش را به نسبت شاخص جمعیت است.

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: در سال ،84 ،28  هزار تن در تصادفات کشته شدند اما خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته و تلاشهای فراوان همه دستگاه‌ها این عدد در پایان سال 92 به 18 هزار نفر کشته رسیده است و در اواخر سال 2014 به 17 هزار کشته نیز رسیده است.

وی اظهار داشت: چرا خودرویی با 120 کیلومتر سرعت تصادف می کند و به هیچیک از سرنشینان آن صدمه ای وارد نمی‌شود اما خودروی دیگر حتی با داشتن ده کیسه هوا و سرعت 80 کیلومتر با یک تصادف هر4 نفر سرنشین و راننده کشته می شوند این مسئله نشان می دهد که ایمنی خودروها می‌تواند صددرصد حافظ جان مردم باشد و متاسفانه خودرو‌سازان به موضوع ایمنی توجه خاصی ندارند.

سردار مومنی  با بیان این که حوزه می تواند به فرهنگ ترافیک  و کاهش تلفات کمک کند گفت:پلیس راهور ناجا  ترویج فرهنگ صحیح  ترافیک را در راس امور خود قرار داده است و از هر ظرفیتی برای بهبود این عوامل استفاده می کند.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha