جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدرسه خان فارس

حوزه/ مدرسه علمیه خان یکی از بناهای تاریخی عظیم شیراز است که پیوسته در سبد گردشگری گردشگران خارجی و داخلی قرار دارد، به نحوی که روزانه حداقل 80 نفر از گردشگران از این مدرسه دیدن می‌کنند.

حجت الاسلام کامل رضایی، مسئول مدرسه علمیه خان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اعلام این خبر، گفت: مدرسه خان بعد از این که در دوره صفویه ساخته شد، نزدیک به 200 سال مرمت جدی نشد و در دوره قاجار و در اوائل دوره ناصرالدین شاه، مرمت شد که حدود 10 الی 12 سال زمان صرف شد و بسیاری از فرسودگی‌های و ساختار قدیم مدرسه احیا شد.

وی ادامه داد: از سال 1382 تاکنون کارگران میراث فرهنگی مشغول مرمت مدرسه خان هستند و متأسفانه روند تعمیر این بنای تاریخی بسیار کند، پیش می‌رود و هزینه کمی در این زمینه اختصاص داده شده و جدیتی در کار پیمانکاران دیده نمی‌شود، در صورتی که این مدرسه یکی از بناهای تاریخی عظیم شیراز است که پیوسته در سبد گردشگری گردشگران خارجی و داخلی قرار دارد، به نحوی که روزانه حداقل 80 نفر از گردشگران از این مدرسه دیدن می‌کنند.

مسئول مدرسه علمیه خان شیراز، ادامه داد: مدرسه خان شیراز یک نگین زیبایی در متن حوزه‌های علمیه و در متن آثار باستانی فارس بوده است و پیوسته در طول تاریخ، بزرگان به این مدرسه اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند.

حجت الاسلام رضایی در پایان خاطرنشان کرد: در 50 سال اخیر که مرحوم آیت‌الله‌‌ ملک حسینی در این مدرسه تدریس می کردند، تصمیم گرفته شد که این مدرسه، به‌عنوان کانون و نگین حوزه‌های علمیه فارس رسالت و وظیفه خود را نسبت به امام صادق(ع) ایفا کند و در سالروز شهادت امام صادق(ع) همه ساله جلسه و هم اندیشی عظیمی برگزار شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha