سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
ماموستا

حوزه/ امام جمعه سنندج با بیان این که اگر بر اساس فرموده امام رضا(ع) محسنات دین به مردم گفته می شد تکفیر به وجود نمی آمد گفت: ما علما نباید از نقش خود غافل شویم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، ماموستا امین راستی امام جمعه سنندج عصر امروز در کمیسیون جریان های تکفیری و پیامدهای سیاسی با اشاره به اینکه فتنه تکفیر مولود استکبار جهانی است، اظهار داشت: استکبار جهانی همواره تلاش می کد تا صبغه قرآن را در میان مردم کم کند و خانواده ها را از قرآن دور کند و بین دین و قرآن فاصله ایجاد کند.

وی با بیان اینکه استکبار همواره به دنبال سیطره بر سرزمین های اسلامی است، تصریح کرد: از آن جا که غربی ها مشاهده کردند که فوج فوج جوانان شان بر اساس خلا ایدئولوژیک مسلمان می شوند به ایجاد القاعده پرداختند و سپس پس از پایان تاریخ مصرف القاعده، بن لادن را کشتند.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه غربی ها مسبب ایجاد داعش و النصره هستند، گفت: ذبح کردن مسلمانان در اسلام وجود ندارد.

ماموستا راستی با بیان اینکه اسلام برای صدور حکم نیاز به دلیل دارد، ابراز داشت: سالیان سال طول کشیده بود تا حوزه کردستان ماموستا شیخ اسلام را به دین تحویل دهد، اما تکفیری ها در نیم ساعت حکم شهادت ایشان را دادند.

وی با بیان اینکه چنین مکتب و دینی قادر به حکومت بر بشریت نخواهد بود، گفت: اسلام دینی جامع و جهانی است و علمای شیعه و سنی تقصیر دارند که نتوانسند معارف اسلام ناب محمدی را به دنیا ارائه دهند. 

ماموستا راستی در پایان با بیان اینکه استکبار با سکوت علما توانست به تفرقه افکنی و پیشبرد نقشه های خود بپردازد، گفت: ما علما نباید از نقش خود غافل شویم.

انتهای پیام/313 /33             

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha