سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 339980
۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۶
کنگره

حوزه/ تکفیر غده سرطانی است و در صورت تداوم فعالیت های خود، اسلام را دچار مشکل خواهند کرد و به همین دلیل باید خود به مقابله با آن ها بپردازیم.

به گزارش خبرگزای «حوزه»، سید عبدالحمید حوثی عصر امروز در کمیسیون جریان تکفیر و پیامدهای سیاسی با اشاره به اینکه تکفیر را نمی توان به طور صد در صد ساخته اسرائیل دانست، ابراز داشت: این اندیشه در زمان حضرت علی(ع) نیز وجود داشت و کسانی بودند که از این اندیشه استفاده کردند وباید به این پدیده اعتراف کنیم.

وی با اشاره به اینکه در هیچ دورانی شاهد حالت فقر و سوء معیشت و دخالت در کشورهای اسلامی نبودیم، ابراز داشت: باید با بررسی و تحقیق با تکفیر مواجه شویم و فقط نمی توانیم بگوییم مزدور هستند.

رئیس کمیسیون جریان تکفیر و پیامدهای سیاسی با بیان این که باید با عقلانیت و منطق به مبارزه با اندیشه های تکفیری بپردازیم، ابراز داشت: باید منابع و تاریخ تکفیر را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم.

حوثی با اشاره به اینکه خوارج از دوران حضرت علی(ع) حضور داشتند، اظهارداشت: تکفیری ها سوء فهم دارند و احمق در تفکرات خود هستند و عمرعاص با هوشمندی خود توانست از خوارج استفاده ابزاری کند.    

وی با بیان اینکه غربی ها با مطالعه گروه های اسلامی افراد سطحی نگر را برای استفاده ابزاری استخراج کردند، گفت: تکفیری ها سطح نگر هستند و دشمنان اسلام توانستند از آن ها سواستفاده کنند و هدف اسلامی را قتلگاه ببرند.    

رئیس کمیسیون جریان تکفیر و پیامدهای سیاسی با اشاره به اینکه ایجاد جبهه مقاومت از سوی جمهوری اسلامی موجب دل مشغولی دشمنان شده است، گفت: درست است که می گوییم آن ها ساخته اطلاعات آمریکا و انگلیس هستند؛ اما به دلیل برداشت های سطحی بازیچه سازمان های اطلاعاتی قرار گرفته اند.

حوثی با بیان اینکه حضرت علی(ع) در گام نخست با خوارج گفت وگو کرد، ابراز داشت: تکفیری ها با هواهای نفسانی خود فریب خورده اند و از دیدگاه های غربی اسلام را برداشت کرده اند و ما مقصر هستیم که اسلام ناب را منتشر نکردیم.

وی اظهار داشت: تکفیری ها عقلانیت و منطق را متوجه نمی شوند و به همین دلیل باید با موضع سطحی با آن ها گفت وگو کرد.

رئیس کمیسیون جریان تکفیر و پیامدهای سیاسی با بیان اینکه آخرین راه علاج، مبارزه با تکفیری ها است، ابراز داشت: در صورت تعدی و تجاوز تکفیری ها باید با آن ها مبارزه کرد همان گونه که حضرت علی(ع) با آن ها پس از به نتیجه نرسیدن گفت وگو مبارزه کرد.

حوثی با بیان اینکه نباید منتظر ائتلاف و آمریکا باشیم، ابراز داشت: تکفیر غده سرطانی است و در صورت تداوم فعالیت های خود اسلام را دچار مشکل خواهند کرد و به همین دلیل باید خود به مقابله با آن ها بپردازیم.

وی افزود: باید به ساختار فکر تکفیری ها نفوذ کنیم همان گونه که حضرت علی(ع) عمل کرد.   

رئیس کمیسیون جریان تکفیر و پیامدهای سیاسی در پایان با اشاره به اینکه تندروی یک گروه مذهبی، تندروی گروه دیگر را ایجاد می کند، ابراز داشت: کانال های ماهواره ای که تندرو هستند می خواهند داعش را گسترش دهند.

انتهای پیام/313 /33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha