یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مکارم

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه ترویج برخی شایعات موجب تزلزل اعتماد بین شیعه و سنی می شود، گفتند: باید همه برای عدم شکل گیری و ترویج چنین شایعاتی کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار جمعی از علما و ائمه جمعه اهل سنت ایران که در حاشیه کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام برگزار شد، با اشاره به تبعید ایشان در سیستان و بوچستان، اظهار داشتند: در آن دوران به برقراری ارتباط خوب و دوستانه با علمای اهل سنت اهتمام داشتم  که این روابط همچنان تداوم دارد.

معظم له یکی از مهمترین مسائل پیش روی مسلمانان داخل کشور را  لزوم اعتماد میان پیروان مذاهب مختلف عنوان کردند و افزودند: در صورتی که این اعتماد به طور کامل حاصل شود بسیاری از امور تسهیل خواهد یافت.

ایشان در ادامه تصریح کردند: اجتماع اهل سنت در حاشیه مشهد، تبلیغ شرک بودن زیارت در مشهد، تکثیر نسل از سوی اهل سنت، خریداری همه مغازه های زاهدان و دریافت پول های هنگفت از خارج کشور از جمله شایعات مطرح شده ای است که موجب نگرانی می شود. 

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه ترویج این شایعات موجب تزلزل اعتماد بین شیعه وسنی می شود، ابراز داشتند: باید همه برای عدم شکل گیری و ترویج چنین شایعاتی کمک کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: در صورتی که شایعات وجود نداشته باشد، اعتمادی شکل می گیرد که دلیلی ندارد موجب نگرانی شود.

معظم له در پایان با تاکید بر اینکه مسلمانان اشتراکات زیادی دارند، خاطرنشان کردند: در دورانی که به همراه علمای سایر فرق و ادیان در مجلس خبرگان قانون اساسی حضور داشتم در سخنانی تاکید می کردم از آن جا که ما در اصول اختلافی نداریم، باید به افزایش حسن ظن بین مسلمانان بپردازیم تا وحدت و اعتماد تقویت یابد.

انتهای پیام/313 /33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha