یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ولایتی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه گروه های تکفیری با هدف ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی و کشورهای منطقه تشکیل شده اند، ابراز داشت: حضور علمای اهل سنت در این کنگره نشان دهنده مخالفت آن ها با تکفیر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر علی اکبر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، در حاشیه حضور در کنگره جهانی تکفیری ها و افراطی ها از دیدگاه علمای اسلام،  در جمع خبرنگاران به تاثیر برگزاری این کنگره اشاره کرد و اظهار داشت: در این کنگره علمای اسلام نظرات خود را در خصوص تکفیر تبیین می کنند که نقش مهمی در آگاهی ملت های مسلمان دارد.

مشاور مقام معظم رهبری تصریح کرد: با برگزاری  این کنگره به بشریت ثابت می شود که علمای برجسته جهان اسلام مخالف اقدامات گروه های تکفیری هستند و این گروه ها ارتباطی با دین ندارند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه حضور علمای اهل سنت در این کنگره نشان دهنده مخالفت آن ها با تکفیر است، ابراز داشت: همچنین این مسئله را ثابت می کند که علمای جهان اسلام بر ضرورت تقویت وحدت امت اسلام تاکید دارند و اقدامات گروه های تکفیری را خارج از مبانی دینی می دانند.

دکتر ولایتی افزود: علمای جهان اسلام با حضور خود در این کنگره تاکید کردند که اقدامات گروه های تکفیری به ضرر امت اسلام است و با وحدت می توان این جریانات را از بین برد.

وی در ادامه اقدامات گروه های تکفیری را تشویش کننده چهره اسلام ناب محمدی دانست و ابراز داشت: اقدامات گروه های تکفیری نشان می دهد سرچشمه اندیشه های آن ها اسلام ناب نیست و این گروه ها اندیشه خود را از خارج اسلام می گیرند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: گروه های تکفیری با هدف ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی و کشورهای منطقه از سوی بیگانگان ایجاد شده اند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی ارائه چهره زشت، خشن و وحشیانه از اسلام به بشریت را از دیگر اهداف توطئه بیگانگان برای ایجاد گروه های تکفیری برشمرد و خاطرنشان کرد: آن ها با انتشار تصاویر وحشی گری های  گروه های تکفیری که در طول تاریخ  بی سابقه است، به دنبال ارائه چهره ای زشت از اسلام به دنیا هستند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha