یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کنگره کمیسیون

حوزه/ عالم اهل سنت تونس گفت: با اشاره به سیره تقریبی امام علی(ع) گفت: وقتی ایشان به دست ابن ملجم مرادی مجروح شدند فرمودند اگر من به شهادت رسیدم وی را مثله نکنید و بلکه فقط وی را قصاص کنید که این نشان دهنده سیره اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ عبدالقادر قحه، امروز در دومین روز کنگره جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام با اشاره به اینکه گروه تکفیری در تونس قبر اولیای  صالح خداوند را تخریب کردند، اظهار داشت: امروز تقریبا از بحران تکفیر در تونس نجات یافته ایم. 

وی با بیان این که در یکی از کتب دانشمندان اهل تونس تاکید شده است فرقه های دینی وجود دارد که خود را بخشی از بنی اسرائیل می دانند، ابراز داشت: ما باید در صف واحدی باشیم و جمهوری اسلامی وظیفه عظیم و بزرگی را بر دوش خود برای وحدت و یکپارچگی امت اسلام گرفته است. 

عالم برجسته اهل سنت تونس با اشاره به اینکه مسلمانان برادران دینی هستند، گفت: به همین دلیل باید دست در دست یکدیگر امور مسلمین را پیش ببریم.  

قحه با بیان اینکه اسلام باید بهترین امت روی زمین باشد، ابراز داشت: باید با محکوم کردن تکفیر، چهره خشنی که از اسلام ارائه شده است را اصلاح کرده و به دنیا ثابت کنیم اسلام دین مهربانی می باشد. 

وی با اشاره به سیره تقریبی امام علی(ع) گفت: وقتی ایشان به دست ابن ملجم مرادی مجروح شدند فرمودند، اگر من به شهادت رسیدم وی را مثله نکنید و بلکه فقط وی را قصاص کنید که این نشان دهنده سیره اهل بیت(ع) است.

عالم برجسته اهل سنت تونس در پایان خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) نسبت به خوارج فرمود، بعد از من با آن ها نجنگید مگر اینکه آن ها با شما در جنگ باشند.

انتهای پیام/313 /33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha