دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه / آیت‌الله العظمی نوری همدانی در پیامی گفتند: امروز سیاست‌های مخرب بر جهان بشریت سایه افکنده و انبوه ظلم و ستم استکباری سیاسی و اقتصادی فضای زندگی را تیره و تار کرده؛ لذا بر ملت‌های اسلام لازم است برای رهایی از همه این فتنه‌ها به دامن قرآن پناه ببرند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، پیام آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی یکی از مراجع تقلید شیعه، به سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کارکنان فنی و حرفه‌ای و خانواده‌های آن‌ها، امروز، در مشهد قرائت شد.

آیت‌الله العظمی حسین  نوری همدانی از مراجع تقلید شیعه، این پیام را با روایتی از حضرت رسول(ص) مبنی بر اینکه « کسی که با توفیق خداوند با قرآن مربوط و آشنا شده است اگر فکر کند که در دنیا چیزی بهتر و با فضیلت‌تر از آنچه به او داده شده است به کس دیگر داده شده اشتباه کرده است و آن نعمتی را که بزرگ است کوچک شمرده و آنچه را که کوچک است را بزرگ شمرده است زیرا هیچ نعمتی با نعمت آشنایی با قرآن برابری نمی‌کند»، آغاز کردند.

در ادامه این پیام آمده است: امروز سیاست‌های مخرب بر جهان بشریت سایه افکنده و انبوه ظلم و ستم استکباری سیاسی و اقتصادی فضای زندگی را تیره و تار کرده است، دشمنان کینه توز اسلام، نقاب از چهره خود کنار زده با نقشه های خصمانه در برابر مسلمانان صف آرائی می‌کنند و فرهنگ، سیاست، اصول و ارزش‌های والای اسلامی را هدف گرفته‌اند، بر ملت‌های اسلام لازم است برای رهایی از همه این فتنه‌ها به دامن قرآن پناه ببرند.

این مرجع تقلید در پیام خود اظهار کردند: همچنین باید برای مصونیت خود با تکیه به معارف قرآنی به ویژه با تکیه به وحدت و اتحاد و همدلی نسبت به هم و مقاومت و صلابت عزت‌بخش در برابر دشمنان اسلام حرکت کنند و گفتار قرآنی (اشداء علی الکفار رحماء بینهم) را نصب‌العین خود قرار دهند.

ایشان در بخشی دیگر از پیام خود آورده‌اند: در معانی حرکت کنید که آن بهار دلهاست، شفای دردهای خود را از قرآن به دست بیاورید که شفای دل‌هاست، ضمن اینکه در خوب و پاکیزه تلاوت کردن آن سعی کنید که دارای مفیدترین قصه‌ها است.

در ادامه این پیام آمده است: این جوانان متعهدی که با دلهای آکنده از عشق و ایمان که عبارت از عبادت در درگاه خدا و خواندن قرآن و مناجات با ذات لایزال الهی لذت می‌برند و در صحنه‌های اعتکاف و مجامع، دعای ندبه و مراکز مذهبی و مساجد حضور دارند و برای حضور در یاری حضرت ولی عصر ارواحنا الفداء برای اقامه قسط و عدل جهانی خود را آماده می‌سازند، موجب افتخار کشور ما هستند.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی در پایان این پیام افزودند: آخرین توصیه ما این است که مفاهیم قرآن مجید را در همه ابعاد زندگی خود پیاده کنیم و حضور دینی خود را در همه عرصه‌های زندگی حفظ کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha