یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 341803
۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
مسعود دریس

حوزه/ اولین آزمون سراسری مهدویت همزمان با شرکت 10 هزار نفر، از سوی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، در سراسر کشور برگزار می شود.

مسعود دریس، معاون طرح و برنامه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، پیرامون این آزمون گفت: همزمان با گرامی داشت نهم ربیع الاول، برای نخستین بار آزمون سراسری معارف مهدویت در کل کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به استقبال مخاطبان از این این آزمون، گفت:10هزار نفر در این آزمون شرکت می کنند، که از این میان  62درصد داوطلبان خانم هستند و 38درصد آقایان را تشکیل می دهد .

وی دراین باره افزود: 70درصد شرکت کنندگان دارای تحصیلات تکمیلی لیسانس و فوق لیسانس هستند و 30 درصد دیپلم و فوق دیپلم که در این آزمون ثبت نام کردند این آزمون در 55 حوزه و 31 استان اجرا می شود.

دریس با اشاره به این که تمام فرآیند ثبت نام از طریق پرتال  اینترنتی مهدویت انجام شده است ، افزود: عضوگیری، شارژ اعتبارمالی، صدور کارت ورود به جلسه و در آینده کارنامه و گواهی نامه از طریق پرتال جامع مهدویت http://mahdaviat.ir  صورت گرفته است .

وی با بیان این که در این آزمون هر فرد دارای دو معدل استانی و کشور خواهد بود، افزود: هدف از برگزاری این آزمون یکپارچه سازی آموزش های معارف مهدویت است، پس از آزمون پذیرفته شدگان، ضمن تقدیر، هدایت آموزشی صورت می گیرد، تا در دروه های آموزشی شرکت کنند، همچنین ازبرگزیدگان آزمون در کل کشور تقدیر خواهد شد .

معاون طرح و برنامه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با اشاره به این که در سال 94 محتوای آموزشی معارف مهدویت تغییر خواهد کرد، افزود: محتوای جدید، باگروه های آموزشی جدید صورت خواهد گرفت.

وی همچنین به  برنامه های  نهم ربیع الاول در کل کشور اشاره کرد و گفت: بیش از 450برنامه فرهنگی و آموزشی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مهدویت وتعمیق باور انتظار در شعب کشور در حال اجرا است و نشست های و همایش های مختلفی برگزار خواهد شد .

انتهای پیام

  

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سیروس IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    0 0
    به نظر من اطلاعات دینی ما را افزایش میدهد