سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مفتی مصر

تکفیری ها سخنان پیامبر را تحریف می کنند و آن را به بدترین معنانی تاویل می کنند و هر معنای خودساخته همراه با خشونت و تندی را بر تن این سخنان می پوشانند در حالی که از ابزارهای فهم این سخنان و مقاصد و قواعد دینی بی بهره اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ دکتر شوقی علام مفتی اعظم مصر سالروز میلاد پیامبر اسلام را به مسلمانان مصر و کشورهای عربی و اسلامی و تمام مسلمانان جهان تبریک گفت و از خداوند عزوجل خواست این مناسبت خیر و براکت را برای مصر در پی داشته باشد.

وی در سخنان ضبط شده خود که از تلویزیون مصر پخش می شد گفت: در سالروز میلاد پیامبر اسلام باید به دو نکته توجه داشته باشیم. اول اینکه این مناسبت نورانی و فرخنده موجب امیدواری ما و بشر بشود تا در مصر و سراسر امت اسلام دست های خود را به دعا باز کنیم و از طرفی این مناسبت موجب وحدت و همدلی ما برای بازسازی ویرانی ها و بازگرداندن محبت به زندگی باشد.

چگونه سالروز میلاد پیامبر را جشن بگیریم؟

مفتی مصر افزود: ما باید با پیروی از اخلاق صاحب این روز ترجمان این جشن بزرگ باشیم تا مردم از ما اخلاق و رفتار ایشان را مشاهده کنند؛ چرا که پیامبر(ص) همچون قرآنی بود که بر زمین راه می رفت و خوش خلق ترین مردم بود.

وی گفت: البته پیروان پیامبر در راه خود از لغزش و اشتباه در امان نیستند مانند برخی افراطیون و گروه های تندرو تروریست و تکفیری ها که راه افراط در پیش گرفته اند و دورترین مرم از راه و روش پیامبر هستند.

ظلم تکفیری ها در حق پیامبر

مفتی مصر تاکید کرد ما وظیفه داریم با این افراد مبارزه کنیم، زیرا بدترین جنایت ها را در حق مقام و جایگاه پیامبر مرتکب می شوند. آنها سخنان پیامبر را تحریف می کنند و آن را به بدترین معنانی تاویل می کنند و هر معنای خودساخته همراه با خشونت و تندی را بر تن این سخنان می پوشانند در حالی که از ابزارهای فهم این سخنان و مقاصد و قواعد دینی بی بهره اند.

وی خاطر نشان کرد که این افراطیون سخنان نورانی و سرشار از رحمت و مهربانی پیامبر را به معانی زشت و قبیح و نفرت آفرین ترجمه و تاویل می کنند که پیامبر ما که رحمت جهانیان است از چنین نسبت هایی به دور است.

بیش از هر زمان دیگری نیازمند اخلاق نبوی هستیم

مفتی مصر افزود: امروز بیش از هر روز دیگر نیازمند اخلاق پیامبر هستیم؛ چرا که در این روزها مهربانی و امانتداری و صبر و تواضع و زهد کمیاب شده است. پیامبر(ص) مهربان بود و خداوند متعال درباره ایشان فرمود: «و ما أرسلناک إلا رحمة للعالمین» و هنگامی که به پیامبر گفته شد مشرکان را نفرین کن فرمود: من برای لعن و نفرین مبعوث نشده ام، من برای مهربانی مبعوث شده ام. ایشان امانتدار و راستگو بود تا جایی که در زمان جاهلیت به صادق و امین ملقب شد.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد که امت اسلامی به ویژه مردم مصر دراین مرحله حساس به شدت نیازمند پیروی از راه و روش نبوی و سیره نورانی و ارزش های والای ایشان هستند تا بتوانیم با این توشه در برابر چالش های پیش رو قدرتمند شویم و به مسیر خود در دست یابی به اهداف و آینده مصر گام برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha