چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام  والمسلمین محمد حسن زمانی

حوزه/ جنایتی که با مدیریت استکبار جهانی به دست مسلمانان و علیه مسلمانان رخ می‌دهد، به اندازه کافی دردآور است، این اتفاق زمانی تلخ تر و رنج آورتر می‌شود که بدانیم منجر به مخدوش شدن چهره اسلام در بین سایر ادیان می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین زمانی، امروز در همایش بزرگ وحدت که با حضور علما و روحانیون شیعه و سنی، در تالار برق کرمانشاه برگزار شد، با تاکید بر این که در دنیای کنونی بیشترین جنگ‌ها و خونریزی‌ها بین مسلمانان رخ می دهد، گفت: این مساله باعث سرشکستگی مسلمانان بین سایر ادیان شده است.

وی با بیان این که جنایتی که با مدیریت استکبار جهانی به دست مسلمانان و علیه مسلمانان رخ می‌دهد، به اندازه کافی دردآور است، گفت: این اتفاق زمانی تلخ تر و رنج آورتر می‌شود که بدانیم منجر به مخدوش شدن چهره اسلام در بین سایر ادیان می‌گردد.

معاون بین الملل حوزه های علمیه با طرح این سئوال که چگونه می‌توان لکه ننگی که این مساله بر چهره اسلام و مسلمانان وارد می کند را زدود؟ تصریح کرد: تنها راه چاره در این زمینه روشنگری علما و روحانیون است.

وی با اشاره به علاقه و گرایش مردم دنیا به اسلام و سرعت ترویج آن در جهان، گفت: نتایج یک پژوهش‌ در سال 2014 در خصوص میزان گرایش به ادیان مختلف نشان دهنده آن است که در 100 ساله اخیر جمعیت مسیحیت با 2.5 میلیارد نفر بیشترین جمعیت کره زمین را به خود اختصاص داده و مسلمانان از نظر جمعیتی در رتبه دوم قرار دارند و اسلام در بین سایر ادیان در رتبه نخست اقبال عمومی قرار داشته و اگر با همین شتاب پیش رود در 100 سال آینده به عنوان دین نخست دنیا معرفی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی ادامه داد: دشمنان از رشد اسلام به هراس افتاده و تلاش می کنند که به هر شکل ممکن، جلوی پیشرفت آن را بگیرند.

معاون بین الملل حوزه های علمیه با اشاره به توطئه های دشمنان برای مقابله با اسلام، افزود: عرضه فیلم‌های کشتار خشونت آمیز مسلمانان و خشن نشان دادن چهره اسلام به جهانیان از طریق مانور بر روی جریان های تندرو مثل وهابیت و تکفیری از حربه های دشمنان اسلام است.

وی، از حمله به برج‌های دوقلو به عنوان اولین سناریوی ترتیب داده شده توسط دشمنان برای تخریب چهره اسلام یاد کرد و با طرح پرسشی مبنی بر این که با وجود فعالیت ماهواره‌ها و مراکز امنیتی چگونه چنین اقدامی شدنی بود و اگر هم شدنی باشد آیا وجود فیلمی با این وضوح از حادثه می تواند تصادفی باشد؟، تصریح کرد: برنامه ریزی این حادثه از سوی آمریکا و استکبار جهانی انجام شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی، راه اندازی قائله داعش را نیز در ادامه جریان‌های تکفیری دانست و افزود: داعش تنها یک نام است. جریان‌های تکفیری با مدیریت استعمار و استکبار در قالب نام‌های مختلف ایجاد می شوند، تا مسلمان کشی در جهان اسلام به راه بیافتد.

معاون بین الملل حوزه های علمیه در پایان ابراز امیدواری کرد: مسلمانان در سایه وحدت بتوانند شاهد پیشرفت و توسعه اسلام در سراسر دنیا باشند و معارف اسلامی کام تشنگان را سیراب کند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha