چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت‌الاسلام رحیمی خمینی شهر

حوزه/ امام جمعه خمینی شهر، درس های وحدت را قدرت، انسجام و پیشرفت اعلام کرد و گفت: در مقابل این درس ها، مبحث برائت و اختلاف افکنی از طرف برخی افراد اعلام می شود که به هیچ عنوان مورد تائید اسلام نیست.

حجت الاسلام عباس رحیمی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با اشاره به افراطی گری های گروهی از مسلمانان در دنیا به ویژه در عراق و سوریه، اظهار داشت: در خصوص این موضوعات دو مقوله آگاه سازی مردم و جامعه و بحث برخورد قانونی از جمله مسائلی است که باید مدنظر قرار بگیرد.

 امام جمعه خمینی شهر مسئله وحدت را یک مبحث قرآنی و ولایی دانست وادامه داد: هیچ کسی حق ندارد برخلاف دیدگاه  قرآن و پیامبر(ص)،  وحدت را زیر سئوال ببرد و به اختلافات دامن زند.

وی با اشاره به این که پیغمبر اکرم(ص) نگران اختلاف مسلمانان بودند، تصریح کرد: متاسفانه ریشه اختلاف مسلمانان از همان اوایل اسلام ایجاد شد که در این میان عده ای مانند انگلیسی ها نان این اختلاف را می خورند.

حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد: انگلیسی ها و آمریکایی ها با همان سیاست همیشگی "اختلاف بیانداز و حکومت کن" سال هاست که به اختلافات مذهبی در دنیای اسلام دامن می زنند و مسلمانان را به جانهم می اندازند.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست ها و استکبار جهانی قصد شکستن قدرت اسلام را دارند، افزود: اگر دنیای اسلام متحد شود، هیچ قدرتی نمی تواند اقدامی علیه آنها انجام دهد.

امام جمعه خمینی شهر تاکید کرد: دلسوزانی که بحث وحدت میان مسمانان را پیش کشیدند یک اقدام قرآنی، اسلامی و دینی انجام داده اند، بنابراین مشخص است هرکس که بخواهد اختلاف افکنی کرده و به مقدسات توهین کند، برخلاف سنت نبی و قرآن عمل کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی با اشاره به این که برخی در مقابل هفته وحدت، هفته برائت را مطرح می کنند، بیان داشت: مسلمانان باید بدانند که این افراد با دلارهای خارجی و آمریکایی به سمتی در حرکت اند که به ضرر دنیای اسلام است.

وی، درس های وحدت را قدرت، انسجام و پیشرفت اعلام کرد و گفت: در مقابل این درس ها، مبحث برائت و اختلاف افکنی از طرف برخی از افراد اعلام می شود که این نوع اقدام به هیچ عنوان مورد تائید اسلام نیست.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha