یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شیخ عبدالواحد خواجوی

وحدت از جمله اصولی است که نباید تنها به یک هفته منتهی نشود بلکه باید در طول سال، جاری باشد و این تاکید امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به عنوان منادیان وحدت است.

شیخ عبدالواحد خواجوی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری «حوزه»با تبریک ایام میلاد پیامبر اکرم(ص) و سلاله پاک آن حضرت ، امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت اظهارداشت: امروز بیش از هر زمانی دیگری وحدت از ضروریات جامعه اسلامی است و همه باید  به این مهم اهتمام داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه وحدت از دستورات اکید قرآن کریم است، افزود: در آیات مختلف قرآن مسلمانان با هم برادر خوانده شده اند ؛ در زمان نبی مکرم اسلام زمانیکه ایشان در مدینه منوره حکومت اسلامی تشکیل دادند برای اولین بار بین انصار و مهاجرین و بین قبایل قریش ایجاد وحدت کرده  و برادری بوجود آوردند.

امام جمعه اهل سنت شیراز، با مقایسه جمهوری اسلامی با عصر پیامبر اکرم(ص)، گفت: با شکل گیری انقلاب اسلامی ایران  و در زمان امام راحل (ره) نیز انقلابی که به رهبری ایشان تحقق یافت در راستای حفظ وحدت و برادری و اخوت بود و امروز هم این مسیر توسط نایب حق معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران ، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ادامه داشته و رهبر فرزانه کشور منادی همین اتحاد است.

وی با بیان اینکه دشمن از وجود وحدت در ایران هراسان بوده و به هر طریقی در صدد ضربه زدن به آن است،بیان داشت: استکبار جهانی همیشه مخالف اسلام و مسلمانان و مخصوصا مخالف نظام جمهوری اسلامی و ملت پیروز و قهرمان ایران بوده و تلاش می کنندکه با ایجاد اختلاف بین امت اسلامی و مسلمانان شکاف ایجاد کرده و بین شیعه وسنی کینه و دشمنی ایجاد کنند لذا در این شرایط باید همه آگاه بوده و نقشه های دشمنان را نقش برآب نمایند.

شیخ عبدالواحد خواجوی، با تاکید براینکه مشترکات مسلمین بسیار زیادتر از اختلافات آنها است، اذعان داشت: امروز باید همه به اشتراکات پرداخته و با تقویت این آنها از ایجاد اختلاف بپردازیم.

وی با بیان اینکه حفظ اتحاد، عبادت است نه سیاست صرف، خاطرنشان ساخت:  وحدت از جمله اصولی است که نباید تنها به یک هفته منتهی شده بلکه باید در طول سال، جاری باشد و این تاکید امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به عنوان منادین وحدت است.

انتهای پیام 313/18

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha