سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
لاریجانی

حوزه/ رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید از سلایق خاص دست برداریم و در فضای وفاق وارد شویم گفت: : مدیران باید با یک نگاه بلند مدت و نگاه شجاعانه کار کنند و نگران وضعیت خاص مالی کشور نباشند زیرا این مشکلات را سپری خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» دکتر لاریجانی، عصر امروز در مراسم افتتاح پل های جمهوری اسلامی در سالن همایش های نهاد نمایندگی ولی فقیه در قم  برگزار شد اظهارداشت: فعالیت های شهری باعث سرور مردم و ایجاد  انگیزه بیشتر برای کار می شود.

وی اظهارکرد: یکی از تاکیدات رهبری آن است که شهر قم حیثیتی بین المللی دارد و طراز آبادانی آن در این سطح باید در نظر گرفته شود؛ قم هم یک عقب ماندگی آبادانی در گذشته داشته و هم یک جایگاه مهم نیز امروز به عنوان ام القرای تشیع دارد که باید گام های مهمی در این زمینه برداشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پروژه های بزرگ استان و کشور همیشه با عنایت و حمایت رهبر انقلاب صورت گرفته است که نشان از توجه ایشان به این استان است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: اصولا شرایط کشوری به شکلی است که چاره ای جز این نیست که سلیقه ها باید کمتر در مسیر کار، مانع تراشی کند؛ امسال در 19 دی که در خدمت رهبر انقلاب بودیم ایشان بیانات بسیار مهمی داشتند که یکی از فرازهای مهم آن همگونی و هم راستایی در حل مشکلات کشور بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: امروز شرایط ما در سطح ملی و بین المللی و مشکلات اقتصادی در کشور باعث می شود که همه ما از سلایق خاص دست برداریم و در فضای وفاق وارد شویم؛ اینکه در قم این نگاه رهبری تحقق یافته است بسیار مهم است.

وی افزود: مدیران شهری باید با یک نگاه بلند مدت و نگاه شجاعانه کار کنند و نگران وضعیت خاص مالی کشور نباشند زیرا این مشکلات را سپری خواهیم کرد.

لاریجانی اظهارکرد: مجموع منابع ما در کشور از نظر بودجه جاری و عمرانی محدود است که بخشی از منظر اقتصاد داخلی و تحریم ها ناشی می شود؛ ولی با توجه به اینکه کشور ما از نظر سرمایه نیروی انسانی بسیار شرایط خوبی دارد باید در این راستا خود را از نفت بی نیاز و کم نیاز کند.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وضعیت بودجه سال آینده کشور این مشکل را خواهد داشت که با منابع محدود و پروژه های عمرانی بسیار زیاد مواجه هستیم؛ یکی از راهکارها این است که از بخش خصوصی و حضور مردم در بخش اقتصادی بتوانیم رونق اقتصادی را ایجاد کنیم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: استفاده از اوراق مشارکت، فعالیت های کالا به کالا، صندوق توسعه ملی، سرمایه گذاری های خصوصی، فاینانس در حوزه کلان پروژه ها و... از راهکارهای حل مشکلات عمرانی است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: پروژه قطار سریع السیر قم،تهران و اصفهان از طریق فاینانس کلید خواهد خورد و به زودی این پروژه کار را آغاز خواهیم کرد.

احداث بیمارستان هزار تختخوابی در پردیسان

وی افزود: باید از ظرفیت سرمایه گذاری بانک ها نیز استفاده کرد؛ روز گذشته یکی از مسوولین بانک ها هم قبول کردند که در قم یک بیمارستان تخصصی هزارتخت خوابی ظرف سه یا چهار سال آینده در پردیسان ساخته شود.

لاریجانی اظهارکرد: باید با توجه به مشکلات کشور از امکانات متنوع در کشور استفاده کنیم تا حریف حس نکند که اگر نفت را بست ما را محدود کرده است زیرا این روحیه در اقتصاد مقاومتی هضم می شود و اقتصاد مقاومتی باعث می شود که از تنوع امکانات استفاده کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجرای پل های جمهوری نیز نقش مهمی در توسعه شهر قم خواهد داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha