شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
لاریجانی

حوزه/ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس از اقدامات قرآنی حمایت می‌شود و همچنین برنامه‌های حمایتی خوبی ویژه سال 94 در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، علی لاریجانی امروز در حاشیه برگزاری  آزمون کتبی مرحله سوم طرح حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه سازمان اوقاف اقدام بسیار پسندیده‌ای در راستای ترویج معارف قرآنی به روش‌های مختلف دارد اظهار کرد: رئیس و همه دست اندرکاران سازمان اوقاف کار بزرگی را در پیش گرفته‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: این حرکت نورانی سیمایی بسیار جذاب و ارزشمند برای نظام اسلامی است؛ اینکه در طول سه سال 800 هزار نفر حافظ قرآن تربیت شوند اقدامی بسیار بزرگ محسوب می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معرفت قرآنی بالاترین مرتبه فعالیت‌های فرهنگی است گفت: در روایتی از حضرت زهرا(س) می‌خوانیم که فرمودند؛ سه کار یعنی رویت سیمای رسول‌الله(ص)، صدقه دادن و تلاوت قرآن ارزشمندترین کارها در نزد من است و اقدام سازمان اوقاف در حقیقت عمل به این فرمایش حضرت خواهد بود.

لاریجانی با اشاره به اینکه قرآن‌آموزان بهترین انتخاب را در زندگی خود کرده‌اند که وارد این مسیر شده‌اند خاطرنشان کرد: پشتوانه‌ای بهتر از قرآن برای انسان وجود ندارد چه اینکه بر اساس روایات حضرات معصومین(ع) در روز قیامت پرونده نعمت‌ها، اعمال شایسته و ناشایست را باز می‌کنند و به یقین نعمت‌ها بر اعمال شایسته و نیک برتری دارند ولی انسان‌ها نسبت به اعمال ناشایست خود نگران هستند که در آن هنگام قرآن در سیمایی بسیار دلپذیر ظاهر می‌شود و به داد انسان می‌رسد، به خداوند عرض می‌کند که این بنده شب‌ها به تلاوت قرآن مشغول بود پس از او درگذر و شامل رحمتت گردان و سپس ندا می‌رسد که این بنده من، تلاوت کن و صعود کن و حتی گفته شده که به ازای هر آیه، مرتبه‌ای در بهشت ارتقا درجه خواهد یافت.

رئیس قوه مقننه، جوانی را بهترین فرصت برای قرآن‌آموزی دانست و تصریح کرد: از سازمان اوقاف و امور خیریه تشکر می‌کنیم که این فرصت را در اختیار قشر جوان قرار داد که نسبت به حفظ و درک مفاهیم این کتاب آسمانی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تمهیدات خوبی در این راستا اندیشیده شده است گفت: در مجلس از اقدامات قرآنی هم در برنامه پنجساله و هم در بودجه‌های سالیانه حمایت می‌شود و همچنین برنامه‌های حمایتی خوبی ویژه سال 94 در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha