دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سلیمان شوشتر

حوزه/ امام جمعه شوشتر گفت: نماز جمعه فریضه ای سیاسی-عبادی است که ارتباط حاکم و حاکمیت را با مردم تقویت می کند.

حجت الاسلام شکرالله سلیمان، امام جمعه شوشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان این که نماز جمعه از اهم فرایض الهی در شریعت اسلام است، اظهار داشت: در جامعه اسلامی روز جمعه روزی همگانی است که این عمومیت و همگانی بودن وحدت و یکپارچگی را در قالب نماز جمعه ایجاد می کند.

وی با اشاره به اهداف امام خمینی(ره) از راه اندازی نماز جمعه در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: احیای فریضه الهی، پاسخ گویی مطالب دینی مردم، فراهم کردن بستری برای ایجاد وحدت ارتقاء سطح سیاسی مردم و خنثی کردن توطئه های دشمنان با حضور مردم در نماز جمعه از مهمترین اهداف امام راحل(ره) در راه اندازی این فریضه اسلامی در جامعه اسلامی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوشتر، با باین این که اقامه نماز جمعه اهرم قدرتمند حل مشکلات جامعه و محور حمایت نظام اسلامی پس از پیروزی انقلاب است، اذعان داشت: نماز جمعه فریضه ای سیاسی-عبادی است که ارتباط حاکم و حاکمیت را با مردم تقویت می کند.

حجت الاسلام سلیمانی، به نقش مهم تریبون نماز جمعه در تبیین ولایت فقیه و همچنین ترویج فرهنگ ولایت پذیری اشاره کرد و گفت: مردم با شرکت در نماز جمعه ضمن تجدید میثاق با امام امت، با مهمترین رهنمودهای ولایت که از زبان ائمه جمعه خارج می شود، آشنا می شوند.

امام جمعه شوشتر، نماز جمعه را ارایه کننده دیدگاه ولایت و حاکمیت به مردم و تبیین کننده خط و مشی ولایت فقیه به جامعه عنوان کرد و گفت: در حقیقت تریبون نماز جمعه پیوند میان مردم و ولایت و همچنین تعمیق این ارتباط است.

استاد حوزه علمیه خوزستان، در ادامه با بیان این که نماز جمعه یکی از مهمترین ارکان موفقیت جامعه در مقابله با دشمان است، افزود: با اقامه نماز جمعه هم بصیرت افزایی در جامعه گسترش می یابد و هم و در رابطه با مقاومت و صبر جامعه نسبت به تحریم های دشمنان اثرگذاری بیشتری دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوشتر در پایان اقامه فریضه الهی نماز جمعه را یکی از امکانات در اختیار حاکم دینی خواند و گفت: باید امام جمعه با غنیمت شمردن این امکانات مقدس، گامی را در راستای سازندگی و تربیت جامعه بردارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha