شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مجتهد شبستری

حوزه/نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با انتقاد از کلاس های مختلط در دانشگاه ها، گفت: اگر مسئله اختلاط زن و مرد در دانشگاه ها حل شود، قطعا شاهد شتاب و رشد کمی و کیفی پیشرفت های علمی و فناوری خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، در دیدار رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای منطقه 1 کشور و جمعی از معاونین این دانشگاه با تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: دهه فجر انقلاب، نور بود چرا که با انقلاب اسلامی، علم پیشرفت و فناوری که جزو انوار الهی است، حاصل گردید و به همین منظور خداوند متعال را شاکریم.

وی بیان کرد: الحمدلله کیفیت و کمیت آموزشی کشور به برکت انقلاب اسلامی رشد روزافزونی داشته است اما اشکالی که وجود دارد این است که در بسیاری از موارد فارغ التحصیلان دانشگاهی در عمل از توان لازم برخوردار نیستند البته به تدریج شاهد مرتفع شدن این اشکال در برخی نهاد های آموزشی کشور هستیم که باید تعمیم یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر علم با صنعت همراه گردد و دانشجو بلافاصله بعد از مراحل علمی، وارد مراحل عملی گردد، برکات فراوانی خواهد داشت و علم دانشجو بی ثمر نخواهد ماند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که می فرمایند "خداوند صاحب فن و حرفه ای را که امین است دوست می شمارد"، افزود: تخصص باید همراه با تعهد باشد، چرا که اگر این گونه نباشد اشخاصی مثل تقی زاده ها، کسروی ها، بنی صدرها و... پدید می آیند.

آیت الله مجتهد شبستری در پایان با انتقاد از کلاس های مختلط در دانشگاه ها، خاطر نشان کرد: اگر مسئله اختلاط زن و مرد در دانشگاه ها حل شود، قطعا شاهد شتاب و رشد کمی و کیفی پیشرفت های علمی و فناوری خواهیم بود.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha