یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شبستری

حوزه/ افزایش طلاق در جامعه، معضلات فراوانی را به وجود می آورد که همین مسأله ضرورت مقابله با مظاهر بدحجابی در جامعه را بیش از پیش نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، در جمع اقشار مختلف مردم شهرستان هریس در مسجد امام زمان(عج) این شهر،  با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ اسلامی، گفت: عفاف و حجاب علاوه بر این که مساله ای اسلامی است، فطری نیز می باشد  و حجاب و پوشش در تمام ادیان، دارای جایگاه خاصی است.

وی با تاکید بر اینکه حجاب و عفاف مختص زنان نیست و مردان نیز باید عفیف باشند، افزود: در هفت آیه از قرآن در خصوص حجاب و عفاف زنان و مردان تاکید شده است .

عضو مجلس خبرگان رهبری با این بیان که حجاب محدودیت نیست، بلکه مصونیت است، با ذکر این مطلب که اسلام خیر و صلاح انسان را می خواهد، ابرازداشت: باید در کنار تعلیم و تعلم به مساله حجاب هم اهمیت ویژه ای داده شود، چرا که  در قرآن مجید فرموده که دختران و زنان باید خودشان را از نامحرمان بپوشانند.

وی با بیان این که قوانین اسلام منطبق بر فطرت انسان است و یکی ازدلایلی که دین اسلام هر روز پیشرفت می کند همین مسئله است، تصریح کرد: حجاب مقوله فرهنگی و تکلیف دینی و الهی است و مردم باید به آن پایبند باشند.

وی  به عوارض و پیامد های  بی حجابی اشاره کرد و گفت: اگر بانوان باحجاب و مسطور باشند، از عوارض بی حجابی محفوظ خواهند ماند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این که حجاب مانع پیشرفت زنان نیست به آمار دانشجویان دختر و پسر اشاره کرد و گفت: فعالیت های موثر زنان در عرصه های مختلف نشانگر این است که حجاب و عفاف موجب پیشرفت زنان نسبت به گذشته و کشورهای دیگر شده است .

وی با تأکید بر این‌که یکی از عوامل مؤثر در افزایش طلاق، بدحجابی و بی بند و باری است، تصریح کرد: افزایش طلاق در جامعه، معضلات فراوانی را به وجود می آورد که همین مسأله ضرورت مقابله با مظاهر بدحجابی در جامعه را بیش از پیش نشان می دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: حجاب نماد جامعه اسلامی است و امنیت را برای بانوان ایجاد می کند و آنها با آرامش ذهنی می توانند در کنار خانه داری و تربیت فرزندان، در دیگر شغل ها نیز فعالیت داشته باشند.

آیت الله مجتهد شبستری در پایان خاطر نشان کرد: شهرستان هریس از جمله شهرستان هایی است که از نظر مذهبی و تدین مثال زدنی است و مردم این شهر، با پیشتازی و رهبری روحانیون به مبارزه طرح کشف حجاب رضاخانی پرداختند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha