جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: معمولاً از رهبران دنیا استقبال خوبی می‌شود، ولی به دلیل درگیر شدن در مسائل اداره کشور، آرام آرام محبوبیت‌های آن‌ها کاهش می‌یابد؛ ولی امام خمینی(ره) شخصیتی بود که بدرقه ایشان مانند استقبالشان با شکوه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری شنبه شب در مراسم معارفه مدیر مراکز تخصصی حوزه که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزارشد، ضمن تسلیت سالروز وفات کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) اظهار داشت: حضرت معصومه(س) به عنوان میهمان وارد قم شدند و تنها 17 روز در این شهر اقامت داشتند، ولی این میهمان گرامی امروز میزبان مردم قم و ارادتمندان اهل بیت(ع) در سراسر جهان است.

وی با اشاره به فرارسیدن 12 بهمن، سالروز ورود امام (ره) به ایران گفت: در این روز همه نگاه‌ها متوجه حضور امام(ره) در تهران بود و مردم نگران بودند امام (ره) چگونه وارد تهران خواهند شد در واقع باید گفت: امدادهای غیبی خداوند و حضور پرشور مردم در خلق آن استقبال گرم همه جهانیان را به تحیر واداشت.

مدیر حوزه ‌های علمیه بیان کرد: معمولاً از رهبران دنیا استقبال خوبی می‌شود؛ ولی به دلیل درگیر شدن در مسائل اداره کشور آرام آرام محبوبیت‌ آن‌ها کاهش می‌یابد، ولی اولیا الهی و کسانی که کارشان برای خدا باشد این چنین نیستند.

وی تصریح کرد: در مورد امام (ره) شاهد بودیم و در مقایسه بین استقبال و تشییع جنازه، تفاوتی ندیدیم و بیش از آنکه مورد استقبال قرار گرفته بودند مورد بدرقه قرار گرفتند و در واقع تاریخ عصر ما باشکوه‌ترین استقبال و بدرقه را به نام امام خمینی(ره) ثبت کرد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این که این جلسه به مناسبت معرفی حجت الاسلام و المسلمین کلباسی به عنوان مدیر مراکز تخصصی حوزه برگزار شده است گفت: رشته‌های تخصصی ابتدا با چند رشته شروع شد؛ اما آرام آرام رشد کرد  و امروز حدود 20 رشته تخصصی در حوزه وجود دارد.

وی عنوان کرد: در برهه‌ای از تاریخ احساس شد نیاز داریم طلاب تحت برنامه‌های دقیق تری قرار بگیرند و متخصص شوند و از این رو مراکز تخصصی ایجاد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: به یاری خداوند، رشته‌های تخصصی شروع به کار کرد و امروز چندین دوره فارغ‌التحصیل داریم که در حوزه و جاهای دیگر نقش آفرین هستند.

وی با بیان  این که مراکز تخصصی تاکنون زیر نظر معاونت آموزش و مدیریت قم اداره می‌شد، گفت: در شورای عالی حوزه‌ نگرانی وجود داشت که روند کار به کندی صورت می‌گیرد و برای تصویب یک رشته تخصصی مراحل طولانی طی می‌شد لذا با نظر اعضای شورای عالی مقرر گردید، رشته‌های تخصصی زیر نظر مستقیم مدیر حوزه‌ اداره شوند.

وی ضمن تقدیر از زحمات معاونت آموزش و مدیریت قم گفت: حقیقتاً صف و ستاد به خوبی کار کرده‌اند و امیدواریم در نگاه جدید شاهد ارتقاء کار باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه از مسئولین رشته‌های تخصصی خواست؛ تجربیات و پیشنهادات خود را در اختیار حجت الاسلام و المسلمین کلباسی قرار دهند تا کار با موفقیت انجام شود.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha