جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مهدی احدی - قزوین

حوزه/ مایکل هارت در کتاب خود می گوید " خداوند به همه کیفیت پرواز را یاد داد و مسیر پرواز و عوامل سقوط را هم نشان داد، ولی متاسفانه مسلمان ها گرفتار 4 حس شده و همین عوامل هم موجب سقوط آنها شده است".

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احدی، ظهر امروز در کنگره شهدا، در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین، بیان کرد: همه انسان ها  با یک قول و محور به خداوند وصل هستند و آن قدر این قول برتر و ارزشمند است که بعضی از آنها دارای تفاسیر متعدد است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر موسسه تحقیقاتی جوادالائمه(ع) افزود: غربی ها متوجه این ارزشمندی قول خداوند شده و سعی می کنند آن را به اشتباه به ما القاء نمایند.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه در غرب نسبت به اسلام و مسلمانان رویکرد خوبی وجود ندارد و مساجد و قرآن را به آتش می کشند، اما امثال مایکل هارت در دفاع از مسلمانان کتاب نوشته اند.

این استاد  حوزه و دانشگاه اضافه کرد: مایکل هارت در کتاب خود می گوید " خداوند به همه یک بال داد، کیفیت پرواز  را یاد داد، مسیر پرواز را هم یاد و عوامل سقوط را هم نشان داد، ولی متاسفانه مسلمان ها گرفتار 4 حس شده اند و همین 4 عامل هم موجب سقوط آنها شده است".

حجت الاسلام والمسلمین احدی افزود: حس زیبایی اولین حسی است که دشمنان می خواهند آن را در جامعه از طریق ماهواره ها به زنان و دختران جامعه القاء کرده و متاسفانه مردان و پسران هم به این سو کشیده شده اند. در واقع شیطان شهوات را در نظر انسان ها زیبا جلوه می دهد تا آنها را به سمت خود جذب نماید.

وی، از حس فکری به عنوان دومین عامل نام برد و گفت: امروزه دشمنان سعی می کنند افکار سنین مختلف جامعه را با شبهات مختلف مشغول و گرفتار کرده و آنها را از اهداف اصلی خود بازدارند.

این محقق حوزوی بیان کرد: در جامعه امروز، علم تحصیلی نمی تواند عامل سعادت باشد، بلکه باید درکنار آن، علم اشراقی هم باشد تا بتواند احساسات مختلف بشری را کنترل نماید .

حجت الاسلام والمسلمین احدی تصریح کرد: اگر فردی استاد اخلاق داشته باشد، یقینا می تواند با تهذیب نفس به مدارج بالای اخلاقی و علمی برسد.

این استاد حوزه یادآور شد: شیطان برای اغوای انسان ها از طریق حس زیبایی، سوگند یاد کرده و برای این کار از راه های مختلف، افکار انسان را مخدوش می کند تا نتواند زیبایی های معنوی را تماشا کند.

وی اظهار کرد: ارتکاب گناه باعث محو عقل اشراقی و شکستن هیمنه آن می شود و استغفار مهم ترین راه برای خلاصی از شر گناهان است که انسان می تواند از طریق آن خود را معطر سازد.

مدیر موسسه تحقیقاتی جوادالائمه(ع) با ذکر این نکته که واقعیت گناه برای عده ای معلوم و مشخص است، گفت: رفتارها و ذکرهای بزرگان در برخورد با افراد مختلف نشان دهنده این است که واقعیت گناه برای عده ای واقعا مشخص است و این افراد می توانند بوی بد آن را حس کنند.

وی از انحراف حس مذهبی و عقیدتی به عنوان حربه دیگر دشمنان برای تاثیر گذاری بر روی مسلمانان نام برد و گفت: بیشتر شکست های مسلمانان از طریق حس مذهبی و عقیدتی است و هر زمانی که مسلمانان از این دو عامل غفلت کرده اند دچار شکست شده اند.

این محقق حوزوی افزود: شهدا این 4 حس را در عالی ترین درجه خود پرورش داده بودند، چون اگر این گونه نبود، امروز در این جایگاه نبودند و برای آنها مجالس بزرگداشت و یادواره گرفته نمی شد.

این استاد حوزه تاکید کرد: اگر کسی فکر می کند با شبهه افکنی می تواند انقلاب را تحت تاثیر قرار دهد، سخت در اشتباه است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha