دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 344897
۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
باران

حوزه/ در این روزها که همه مردم نسبت به نا بسامان بودن وضع هوا از بسیاری از مسئولان گله مند بودند، امروز با چهره ای گشوده و خندان به خیابان ها آمده و شکر گزار این نعمت خداوند متعال بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، این روزها مردم خوزستان که چیزی جز هوای خاک آلوده نمی دیدند، پس از گذشت چندین روز از وجود ریز گردها، شاهد نزول رحمت الهی در آسمان اهواز شدند.

در این روزها که همه مردم نسبت به نا بسامان بودن وضع هوا از بسیاری مسئولان گله مند بودند، امروز با چهره ای گشوده و خندان به خیابان ها آمده و شکر گذار این نعمت خداوند متعال بودند.

اما نکته قابل توجه اینجا بود که بسیاری از علمای خوزستان، ضمن تذکر جدی مسئولان در راستای اتخاذ راه حل های فوری برای رفع این معضل از مردم خواسته بودند که دست به دعا شده و علاوه بر استغفار نماز باران بخوانند.

در این راستا طرحی خودجوش مبنی بر استغفار چند هزار نفره در مساجد و محلات مطرح شد تا آنجا که حتی در شبکه های اجتماعی نیز شاهد انتشار گسترده پیام های کوتاه با مضمون «طرح ختم میلیونی استغفار برای رفع پدیده گرد و غبار؛ سهم شما 70 مرتبه و ارسال آن به یک همشهری...» در شبکه های اجتماعی بودیم و خوشبختانه بازتاب خوبی نیز به همراه داشت.

بر همین اساس، طلاب و روحانیان اهوازی که خود مروج فرهنگ شیعی در اهواز هستند، بر این مسأله تأکید کرده و خود زنجیره ای را برای اجرا کردن آن تشکیل دادند.

به هر حال مردم اهواز و مناطق حاشیه ای صبحی با نشاط و معنوی را آغاز کرده و انتظار دارند که با تلاش مسئولان همواره آسمانی پاک و سالم داشته باشند تا إن شاءالله شاهد شهری فعال و پویا باشیم؛ چرا که یکی از بیشترین مشکلات گرد و غبار تعطیلی ادارات و به ویژه مدارس علمیه و مراکز آموزشی بوده است.

لازم به ذکر است، سازمان هواشناسی شرایط جوی امروز اهواز را بارانی پیش بینی کرده و اعلام کرده است که این رویه تا ساعات پایانی شب ادامه داشته باشد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha